1p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár a bankok és biztosítók megítélése nem túl fényes, a szolgáltatásaikkal kapcsolatos panaszok száma csökken - legalábbis ez látszik a pénzügyi felügyelet legfrisebb adataiból, írja a Világgazdaság.

A pénz- és tőkepiaci intézmények tevékenységével kapcsolatos fogyasztói panaszok lényegében stagnáltak az elmúlt három hónapban, míg a biztosítási szektor ellen lényegesen - 20 százalékkal - kevesebb kifogást emeltek, összesen 503-at.

Ezen belül továbbra is a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás bezeti a listát, az ezzel kapcsolatos panaszok száma az összes kifogás több mint 60 százalékát teszi ki. A fennmaradó 40 százalékban főleg a hagyományos életbiztosítások, a cascók és a unit-linked biztosítások háza táján találnak kifogásolnivalót az ügyfelek.

A bankoknál a hitelezési tevékenységgel kapcsolatban érkezik a legtöbb kifogás; a bejelnetések több mint 63 százaléka valamilyen hiteltermékhez köthető, ez 4 százalékkal több, mint az előző negyedévben.

A harmadik negyedévben 1519 ügyet zárt le a felügyelet, ebből 470-et talált részben vagy teljesen megalapozottnak, kettő a versenyhivatalhoz került.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!