A pénz- és tőkepiaci intézmények tevékenységével kapcsolatos fogyasztói panaszok lényegében stagnáltak az elmúlt három hónapban, míg a biztosítási szektor ellen lényegesen - 20 százalékkal - kevesebb kifogást emeltek, összesen 503-at.
Ezen belül továbbra is a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás bezeti a listát, az ezzel kapcsolatos panaszok száma az összes kifogás több mint 60 százalékát teszi ki. A fennmaradó 40 százalékban főleg a hagyományos életbiztosítások, a cascók és a unit-linked biztosítások háza táján találnak kifogásolnivalót az ügyfelek.
A bankoknál a hitelezési tevékenységgel kapcsolatban érkezik a legtöbb kifogás; a bejelnetések több mint 63 százaléka valamilyen hiteltermékhez köthető, ez 4 százalékkal több, mint az előző negyedévben.
A harmadik negyedévben 1519 ügyet zárt le a felügyelet, ebből 470-et talált részben vagy teljesen megalapozottnak, kettő a versenyhivatalhoz került.