2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Erősödött a Magyar Nemzeti Bank (MNB) imázsa a lakosság körében a GfK Hungária felmérése szerint, ami arra is rámutatott, hogy a jegybankot a lakosság jelenleg függetlenebbnek tartja, mint egy évvel ezelőtt.

Az elmúlt időszakban tapasztalt változás az MNB függetlenségének megítélésében egyértelmű és szignifikáns - olvasható a piackutató közleményében. A GfK idén májusban, ezer fős mintán végzett kutatásából az derül ki, hogy minden hazai intézménytől, szervezettől való függetlenség tekintetében magasabb a jegybank észlelt függetlensége, mint 2010 júniusában.

A változások hátterében az elmúlt egy év politikai-intézményi változásai állhatnak Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatójának véleménye szerint. A jegybank függetlenségével az átlagosnál nagyobb arányban vannak tisztában a magas jövedelműek, a felsőfokú végzettségűek, valamint a fővárosban élők.

Az igazán jelentős növekedést az MNB függetlenségét illetően a Pénzügyminisztériummal, illetve a Nemzetgazdasági Minisztériummal szemben érzékelik a válaszadók, míg az Országgyűlés, a kormány és a kormánypártok esetében az elmozdulás mérsékeltebb.

A lakosság egynegyede szerint az MNB-nek a jelenleginél jobban figyelembe kellene vennie a kormány javaslatait, de ugyanennyi az ezt ellenzők aránya is.

A lakosság egyharmada szerint a kormány semmiképpen sem gyakorolhat nyomást az MNB-re. Minden második válaszadó viszont úgy véli, hogy  kivételes esetekben a kormány nyomást gyakorolhat, de csak  a megkérdezettek ötöde gondolja úgy, hogy, ha a kormány szükségét érzi, bármikor nyomást gyakorolhat az MNB tevékenységére.

A Magyar Nemzeti Bank ismertsége továbbra is magas, ez nem változott a múlt évi felmérés óta. A megkérdezettek 81 százaléka hallotta már az MNB rövidítést, és 91 százalék azok aránya, akik tisztában vannak azzal, hogy az MNB a Magyar Nemzeti Bank rövidítése. Az átlagosnál magasabb az MNB ismertsége a magasabb végzettségű, legalább érettségizett és a magasabb jövedelmű válaszadók körében, illetve a fővárosban és a nagyobb településeken.

A vizsgált imázs elemek közül az elmúlt két évben az átlátható működés, a közérthetőség és a döntéskészség egyértelmű javulást mutat, míg a „köztiszteletben állóság” tekintetében nem tapasztalható változás.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!