A GKIeNET és a T-Mobile közös felmérése szerint míg 2009-ben 99 milliárd forintért vásároltunk termékeket az interneten, ez a szám 2010-ben várhatóan 135 milliárd forint felett lesz, a turisztikai és biztosítási szolgáltatásokkal nem számolva.
Tavaly megközelítőleg 1,2-1,4 millióan vásároltak online különböző termékeket és szolgáltatásokat Magyarországon, és a megfelelő ár és webáruház kiválasztásában az okostelefonokat is egyre inkább igénybe veszik a fogyasztók.
A teljes magyar mobiltelefon állomány 15 százaléka, azaz körülbelül 1,5 millió telefon tekinthető okostelefonnak, és az arány hónapról hónapra változik. A 2010. évi karácsonyi szezonban már minden harmadik eladatott új telefon ebbe a kategóriába tartozott, ahogy a világ számos más országában is.
Tavaly a negyedik negyedévben az internetes tartalmak valamivel több mint 1 százalékát már mobiltelefonról érték el Magyarországon.
A közlemény összehasonlításul hivatkozik a Coremetrics amerikai e-kereskedelemmel foglalkozó kutatócég legfrissebb, már a karácsonyi szezont is magába foglaló felmérésére, amely szerint az amerikai lakosság 2,4 milliárd dolláros online vásárlásainak mintegy 5 százalékát kezdeményezték mobiltelefonról tavaly, miközben a mobil böngészés 5,8 százalékos a teljes tartalomelérésen belül, az okostelefon penetráció pedig 24 százalék körüli. Ezek a számok együttesen közel 50 százalékos növekedést mutatnak az országban a 2009-es évhez képest.
A GKIeNET felmérése arra is rámutat, hogy egyre gyakoribbak a webáruházak, valamint az ár-összehasonlító oldalak letölthető alkalmazásain keresztül történő termékvásárlások. Ezek, egyebek közt azzal a nagy előnnyel rendelkeznek, hogy a telefon kameráját használva képesek az áru-vonalkód olvasására, amit aztán egy ár-összehasonlító oldal segítségével összevetnek az adatbázisban található azonos termékek áraival, így segítve elő a legkedvezőbb árú termék megtalálását.
MTI