2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon 2010-ben elérte az 1,5 százalékot az okostelefonok segítségével vásárolt termékek aránya a teljes e-kereskedelmi értékesítésen belül, míg egy évvel korábban még mérhető sem volt ez az arány - közölte a GKIeNET csütörtökön.

A GKIeNET és a T-Mobile közös felmérése szerint míg 2009-ben 99 milliárd forintért vásároltunk termékeket az interneten, ez a szám 2010-ben várhatóan 135 milliárd forint felett lesz, a turisztikai és biztosítási szolgáltatásokkal nem számolva.

Tavaly megközelítőleg 1,2-1,4 millióan vásároltak online különböző termékeket és szolgáltatásokat Magyarországon, és a megfelelő ár és webáruház kiválasztásában az okostelefonokat is egyre inkább igénybe veszik a fogyasztók.

A teljes magyar mobiltelefon állomány 15 százaléka, azaz körülbelül 1,5 millió telefon tekinthető okostelefonnak, és az arány hónapról hónapra változik. A 2010. évi karácsonyi szezonban már minden harmadik eladatott új telefon ebbe a kategóriába tartozott, ahogy a világ számos más országában is.

Tavaly a negyedik negyedévben az internetes tartalmak valamivel több mint 1 százalékát már mobiltelefonról érték el Magyarországon.

A közlemény összehasonlításul hivatkozik a Coremetrics amerikai e-kereskedelemmel foglalkozó kutatócég legfrissebb, már a karácsonyi szezont is magába foglaló felmérésére, amely szerint az amerikai lakosság 2,4 milliárd dolláros online vásárlásainak mintegy 5 százalékát kezdeményezték mobiltelefonról tavaly, miközben a mobil böngészés 5,8 százalékos a teljes tartalomelérésen belül, az okostelefon penetráció pedig 24 százalék körüli. Ezek a számok együttesen közel 50 százalékos növekedést mutatnak az országban a 2009-es évhez képest.

A GKIeNET felmérése arra is rámutat, hogy egyre gyakoribbak a webáruházak, valamint az ár-összehasonlító oldalak letölthető alkalmazásain keresztül történő termékvásárlások. Ezek, egyebek közt azzal a nagy előnnyel rendelkeznek, hogy a telefon kameráját használva képesek az áru-vonalkód olvasására, amit aztán egy ár-összehasonlító oldal segítségével összevetnek az adatbázisban található azonos termékek áraival, így segítve elő a legkedvezőbb árú termék megtalálását.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!