Az elmúlt egy évben, 2009 és 2010 első féléve között jelentős mértékben, 77 pontról 82 pontra nőtt a bankkapcsolattal rendelkező felnőtt magyar lakosság elégedettsége a bankokkal, banki szolgáltatásokkal kapcsolatban - állapítja meg az intézet Retail Banking Monitor kutatása.
2010 első félévében a 15-69 éves lakosság 82 százaléka állt kapcsolatban legalább egy hazai pénzintézettel, ez az arány ebben a korcsoportban 5,7 millió banki ügyfelet jelent.
A GfK Hungária felmérése szerint az ügyfelek nagy része elégedett jelenlegi bankja szolgáltatásaival, míg kevesebb, mint 2 százalékuk mondható egyértelműen elégedetlennek.
Az ügyfelek elsősorban a banki ügyintézők munkájával elégedettek. Mind szakértelmük, mind segítőkészségük a lista élére került, 86, illetve 87 ponttal. Az ügyfelek szintén jó véleménnyel voltak a bankok megbízhatóságáról, a banki szolgáltatások fejlettségéről.
A fő elégedetlenségi faktort a bankok kamatpolitikája jelenti. Mind a betétekre fizetett kamatokkal, mind a hitelkamatokkal kapcsolatos elégedettségi szint a lista legvégére került 59, illetve 57 ponttal.
Az elérhető ATM automaták számával való elégedettség sem éri el az átlagos banki elégedettségi szintet.
"Az egy évvel ezelőtti szinthez képest a legtöbb szolgáltatáselemmel való elégedettség közel azonos mértékben emelkedett. Ez alól csak a kamatokkal kapcsolatos elégedettség jelent kivételt" - idézi a közlemény Bacher Jánost, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatóját.
MTI/Menedzsment Fórum