A vezérigazgató közölte: a társaság működése óta ez a történelmileg legalacsonyabb kamatszint, szinten tartását az tette lehetővé, hogy a felmondott hitelszerződések aránya 2011-ben mindössze 3 százalékot tett ki, ami azt mutatja, hogy diákhitelt felvevő fiatalok fizetési fegyelme jónak mondható.
Bugár Csaba elmondta: a csökkenő forrásköltség, valamint a szinten tartott kockázati és működési prémium nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a következő félévre is, azaz 2012. január 1. és június 30. között a kamat mértéke 8 százalék marad a társaság ügyfelei számára.
A vezérigazgató elmondta: a Diákhitel Központ továbbra is a pénz- és tőkepiacról vonja be a hitelezéshez szükséges forrásait, állami kezességvállalás mellett. A finanszírozáshoz szükséges külső forrásokat rövid lejáratú készenléti hitelek és hosszú lejáratú kölcsönök formájában kereskedelmi bankoktól, magyar és nemzetközi speciális finanszírozó intézményektől, illetve nyilvános kötvénykibocsátásokon keresztül a tőkepiacról szerzi be.
Kifejtette: a forrásszerzésben jelentős szerepet játszik az, hogy az Európai Beruházási Bankkal a harmadik finanszírozási szerződés is létrejött, amely a 2011-2013-as időszakban maximum 38 milliárd forint összegű, hosszú lejáratú forrás kedvező feltételekkel történő igénybevételét teszi lehetővé a Diákhitel Központ számára. 2010 nyara óta a tulajdonosi jogokat a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. gyakorolja a Diákhitel Központ felett, amely szintén előnyös forrásszerzési lehetőséget biztosít a társaság számára - fűzte hozzá.
Bugár Csaba arról is szólt, hogy alapítása óta a Diákhitel Központ összesen több mint 220 milliárd forint hitelt nyújtott a felsőoktatási intézmények hallgatóinak, és egy felmérés tanulsága szerint a már végzett, diákhitelt felvevő egykori diákok 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a hitel nélkül nem tudta volna megszerezni a diplomáját. Eddig 318 ezer diák vette igénybe a diákhitelt, s mintegy 80 ezer egykori hallgató már visszafizette a felvett hitelét.
Hétfőn, a sajtótájékoztató előtt megnyitották a Diákhitel Központ megújult ügyfélszolgálatát, amely továbbra is a központ budapesti, Csalogány utcai székhelyén várja az ügyfeleket naponta 8.00-17.00 óra között. Az új arculatot tükröző ügyféltér modernebb, kényelmesebb, és megújult szolgáltatásokkal várja az ügyfeleket.
A központ a Diákhitel Direkt elnevezésű elektronikus ügyintéző rendszerét szeptemberben vezette be, amely jelentősen megnövelte a Diákhitel Központ idei személyes ügyfélforgalmát. Az irodát felkeresők száma 2011 novemberéig már meghaladta a 12.000 főt, ez jelentős ugrás az előző éves 10.500 főhöz képest.
A Diákhitel Központ tájékoztatása szerint a telefonon érkezett megkeresések száma nem nőtt, ez a szám éves szinten megközelíti a 261.000 hívást. Népszerű a diákhiteles ügyfelek körében az "elektronikus" ügyfélszolgálat, a beérkező e-mailek száma is növekvő tendenciát mutat. Míg 2010-ben 10.500 darab levél érkezett így a Diákhitelhez, 2011. év végére itt is csúcsot dönt a Diákhitel Központ, eddig több mint 20.500 beérkezett levelet regisztrált a központ.
MTI