Amennyiben a 162 millió euró összköltségvetésű fejlesztés a Juncker-csomagban nem tud megvalósulni, úgy más forrásokat bevonása is elképzelhető – tette hozzá Magyar Levente.
Az államtitkár úgy fogalmazott, hogy amikor a határnyitás 25. évfordulójára készülődve vizsgálat készült arról, hogy milyenek a közlekedési viszonyok a két ország között, arra jutottak, hogy „messze nem tartunk ott, ahová 25 év alatt el tudtunk volna jutni”.
Hozzátette, ugyanakkor az elmúlt évben olyan jó együttműködés alakult ki Burgenland tartomány és a magyar kormány között, amely lehetővé teszi, hogy mindkét ország elkötelezett legyen a fejlesztés támogatása mellett.
Hans Niessl, Burgenland tartományfőnöke arról beszélt, hogy az Felsőőr (Oberwart) és Szombathely közötti vasúti pálya felújítása mintegy 130 millió euróba kerül, amelyből 89 millió euró az osztrák félt, 30 millió euró a magyar félt érinti. A Sopron és Ebenfurth közötti vasúti pálya fejlesztése pedig 43 millió euróba kerül, amelyből 33 millió az osztrák, 10 millió euró a magyar rész.
Hozzátette: a mostani fejlesztési ciklusban Ausztriában 40, Magyarországon akár 80 százalékos támogatottságot is elérhet a fejlesztés az unión belül.
Az Ausztria-Magyarország Programban megvalósult tanulmány szerint az Felsőőr és Szombathely közötti vasúti pálya felújításának egyik kedvező következménye lehet, hogy a határ mentén mintegy 2200 új munkahely jönne létre, 2030-ig pedig mintegy 97 millió eurós pozitív gazdasági hatása lenne a térségre nézve.
A Sopron és Ebenfurt közötti vasúti pálya korszerűsítése következtében a jelenlegi napi mintegy 2200 utasról 3900 utasra, 43 százalékkal növekedne a forgalom. A beruházás révén pedig mintegy 1600 új munkahely jöhetne létre a tanulmány szerint.
MTI