3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A munkálatokra kiválasztott cégcsoportnak két héten belül el kell kezdenie a munkát az észak-erdélyi autópálya Bors-Berettyószéplak szakaszán - jelentette ki egy hétvégi terepszemle után az illetékes román miniszter.

Amennyiben szeptember 15-ig nem kezdődik el a munka az autópályának a román-magyar államhatártól Berettyószéplakig vezető szakaszán, akár szerződést is bonthatnak a munkálatok befejezésére tavaly májusban kiválasztott spanyol-román konzorciummal - mondta Sorin Buse román közlekedési miniszter. A Krónika című napilap arról számolt be hétfőn, hogy a miniszter szerint semmi sem indokolja a munkálatok késését.

A román miniszter augusztus 26-án Dubrovnikban arról állapodott meg Szijjártó Péter magyar külgazdasági és külügyminiszterrel, hogy 2018-ban mind a magyar mind a román oldalon eléri az államhatárt az autópálya, és az M4-es pálya összekapcsolódik a romániai A3-assal. Ehhez a román oldalon a Bors-Berettyószéplak szakaszt kell megépíteni.

Ilyen autókat épített az ember, akit megsértett Enzo Ferrari

A 60 kilométeres szakaszon a Bechtel társaság kezdte el a pálya építését. Az amerikai cég a munkálatok mintegy ötven százalékát végezte el, ám a román kormány 2013-ban szerződést bontott vele. A munkálatok befejezésére kiírt versenytárgyalást 2015 áprilisában a spanyol Corsan SA és Corviam Construccion SA, valamint a román Consinit SRL, Road Consulting & Design Solution SRL és a Via Design SRL társaságok konzorciuma nyerte. A román autópályák és országútak társasága (CNADNR) 2015 júniusában adott ki rendeletet a kivitelezési munkálatokra, ám mindeddig nem kezdődött el a munka a pályaszakaszon. A román szaktárca közlése szerint a műszaki terv legutóbbi változata idén augusztus elején érkezett meg jóváhagyásra a minisztériumba.

A spanyol-román cégcsoportnak a szerződés szerint 24 hónap alatt kellene elvégeznie a tervezési és építési munkákat, és az átadás után 30 hónapra kell garanciát vállalnia a munkálatokra. A konzorcium áfa nélkül 701 millió lejes (49 milliárd forint) ajánlatot tett.

A Brassó és Bors között tervezett 415 kilométer hosszú észak-erdélyi autópálya megépítésére 2003-ban írt alá megállapodást a román kormány az amerikai Bechtel társasággal, de miután csak 52 kilométer épült meg Gyalu (Gilau) és Aranyosgyéres között, a felek közös megegyezéssel felbontották a szerződést. A román hatóságok újabb versenytárgyalásokat írtak ki több szakaszra.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!