A kampányban két biztosító szerepelt kiemelkedően: a K&H több mint 350 ezer, míg az Allianz 280 ezer új ügyfelet szerzett. A következő négy helyezett - átlagosan - 100 ezer új ügyfélhez jutott, ezek a biztosítók: az új szereplő román Astra, a Posta, a Generali és a KÖBE.
A biztositas.hu adatai szerint a a januári szerződések alapján az első két biztosító helyet cserélt. Az Allianz szerezte meg az új kgfb szerződések 38 százalékát, a K&H pedig 22 százalékhoz jutott. A kampányban az élboly utolsó helyezettje, a KÖBE viszont 15 százalékkal a harmadik helyre jött fel. Azt követi az Astra mintegy 7 százalékkal, majd a decemberben hátrébb szorult Signal és MKB következik 5, illetve 4 százalékos részaránnyal.
Az alkusz azzal magyarázza a sorrend változását, illetve az átlagdíj emelkedését, hogy a kampány lecsengésével az autósok már kevésbé érzékenyek a biztosítás díjára.
A 2010-es kampányban 1,3 millió autós váltott biztosítót, szemben az egy évvel korábbi 1,5 millióval. A csökkenés oka, hogy akik tavaly vásároltak - új vagy használt - autót, azoknak nem az év vége, hanem a kötés napja a kgfb évfordulója. Ugyanakkor a 2009-es 30 százalékkal szemben tavaly már a váltók fele az interneten kötötte meg az új biztosítását.
MTI