A társaság a 2010 március végén zárult pénzügyi évben mintegy 1 milliárd forint árbevételt ért el, gyakorlatilag ugyanannyit, mint a korábbi pénzügyi évben, miközben több termékük eladása a darabszámot tekintve kétszeresére-négyszeresére növekedett
Az ügyvezető elmondta, az árbevétel alapvetően azért nem nőtt, mert eközben a készülékek ára nagymértékben esett, s jelentősen csökkentek a kellékanyag-eladások is. A cégek a korábbinál jóval kevesebbet nyomtatnak, s lehetőség szerint ahhoz is olcsóbb anyagokat használnak.
Az idei évet a választások és az adóváltoztatások határozzák meg, de Érdi-Krausz Gábor úgy vélte, 2010 sok jót hozhat. Az OKI bízik a kereslet növekedésében. A cégnek különösen jó lenne, ha az új kormány a kis- és középvállalkozások pozícióját erősítené, mivel a japán cég ebben a szegmensben rendelkezik a legerősebb kínálattal.
A lézeralapú nyomtatókat gyártó japán cég magyar leányvállalata az elmúlt pénzügyi évben növelni tudta eladásait, annak ellenére, hogy közben a piac darabszámban 25 százalékkal, értékben pedig 30 százalékkal visszaesett. A piaci adatok szerint 2008-ban mintegy 138 ezer lézernyomtatót adtak el a Magyarországon, míg tavaly csak 108 ezret.
Az OKI tavaly összesen mintegy 6 ezer nyomtatót adott el, s ezzel 6 százalékos piaci részesedésre tett szert. Az ügyvezető szerint az OKI azért teljesített ilyen jól, mert jól irányzott marketing akciói voltak, például a házi orvosoknak és a szakrendelőknek nagyon sok nyomtatót tudott eladni a receptíráshoz. A siker másrészben az agresszív árpolitikának és a fejlett technológiájú új gépek piacra dobásának köszönhető.
MTI/Menedzsment Fórum