2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesen 6 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki négy követeléskezelő társaságra a banktitkok kiadására vonatkozó előírások megsértése miatt, és kötelezte a cégeket az ezzel kapcsolatos jogszabályok betartására - közölte a jegybank.

A közlemény szerint a Díjbeszedő Faktorház Zrt., Dunacorp Faktorház Zrt., EOS Faktor Magyarország Zrt., Intrum Justitia Követeléskezelő Zrt.-nél tartott ellenőrzés során intézményenként többek között közel ezer, fogyasztókkal folytatott telefonbeszélgetést vizsgáltak. Ezek egy részénél a követeléskezelők az érintett fogyasztóknak a hívást kezdeményező hozzátartozói, ismerősei részére adtak ki a banktitok körébe tartozó információkat. Utóbbiak egy része rendelkezett az ügyfelek szóbeli meghatalmazásával a banktitkok megismerésére, de ez nem helyettesíthette az írásbeli engedélyt, és megfelelő kód hiányában az ügyfélazonosítás sem történhetett meg.

Reagált az EOS Faktor:
"A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a követeléskezelőket érintő témavizsgálatát követően az EOS Faktor Magyarország Zrt. esetében nem szabott ki fogyasztóvédelmi bírságot, hanem intézkedéseket fogalmazott meg a mindennapi operatív munkamenetre vonatkozóan. Az EOS Faktor Magyarország Zrt. már megkezdte ezen intézkedések beépítését munkafolyamataiba" - közölte Thummerer Péter ügyvezető igazgató az mfor.hu-val.

Több követeléskezelő a közlemény szerint az ajánlásban előírtakkal szemben a követelés megvásárlását követően nem 15 nappal, hanem csak jóval később, esetleg egyáltalán nem értesíti ügyfelét a tranzakcióról. A felügyeleti szabályozással ellentétesen a tartozás rendezését követő 30 napon belül nem adtak erről szóló igazolást az adós részére, és a követeléskezelés lezárultát követő esetleges maradványösszeget nem utalták vissza 5 napon belül az ügyfél számára. Két követeléskezelő a fogyasztókkal való telefonbeszélgetések során megtévesztő, félrevezető információkat nyújtott az adósoknak, vagy egyenesen pszichés nyomást gyakorolt azokra.

A jegybank kiemelte: a követeléskezelési tevékenység a kiszolgáltatott helyzetben lévő fogyasztókat közvetlenül érintő tevékenység, ezért az MNB kiemelten fontosnak tartja a meglévő szabályok betartásának ellenőrzését és a szabályozás további szigorítását, ennek érdekében a közeljövőben további lépéseket tesznek.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!