A Reuters hírügynökség és a Michigan állami egyetem közös felmérése szerint a fogyasztói hangulat főként a korán kezdődött ünnepi akciók és a munkaerőpiacról érkező pozitív hírek hatására javult.
A felmérés alapján számított hangulatindex a vártnál nagyobb mértékben javult, 71,6 pontra emelkedett november végére a hó közi 69,3 pontról és az október végi 67,7 pontról. Elemzők kisebb mértékű hangulatjavulásra, 69,5 pontos hónap végi értékre számítottak. Az index legutóbb idén júniusban mutatott a november végihez hasonló értéket.
A jelenlegi gazdasági helyzet megítélésére vonatkozó almutató az októberi 76,6 pontról 82,1 pontra ugrott fel, a várt 79,9 pont helyett. A fogyasztói kilátások megítélésére vonatkozó almutató 64,8 pontra emelkedett az október végi 61,9 pontról, míg elemzők 63 pontra számítottak.
Befektetők és gazdasági elemzők fontos mutatónak tartják a fogyasztók hangulatát és várható magatartását jelző indexet, főként azért, mert a világ legnagyobb gazdaságának számító amerikai gazdaság teljesítményének több mint kétharmada a fogyasztói kiadásokból áll össze. Az indexnek különösen az őszi hónapokban, a karácsonyi bevásárlási szezon közeledtével tulajdonítanak nagy jelentőséget.
MTI