2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megkezdődött hétfőn Miskolcon a Zöld Nyíl elnevezésű villamos projekt kivételezése, a villamoshálózat fejlesztése, az új járművek beszerzése 38 milliárd forintba kerül, amelyből mintegy 34 milliárd forint az uniós támogatás, a pálya-beruházás a tervek szerint 2011 végére fejeződik be - tájékoztatta a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ).

A beruházás révén megújul és meghosszabbodik a miskolci villamospálya, és új szerelvényeket is vásárolnak. A villamospálya megújítását és meghosszabbítását a a Colas-Alterra Zrt., a COLAS ÚT Zrt., a WIS Zrt. és a PENTAVIA kft. alkotta Miskolci Zöld Nyíl 2009 Konzorcium végezheti, amely a csaknem 15 milliárd forint értékű munkát pályázaton nyerte el, és amely hétfőn hivatalosan is megkezdte a kivitelezést.

Ennek értelmében 2011 végéig megújul 9,6 kilométer hosszúságban a villamospálya a Tiszai Pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, innen pedig másfél kilométerrel meghosszabbítják a Felső-Majláthig. A munka a vágányokon, műszaki berendezéseken kívül érinti a megállóhelyeket, járdákat, díszburkolatot, gyalogátkelőhelyeket, járdaszigeteket  azaz gyakorlatilag minden olyan közterületet, ahol a villamosforgalom halad.

A villamostenderre a cseh Skoda, a spanyol Caf, a német Siemens és az olasz Ansaldobreda pályázott. A nyertes olasz társaság 31, teljesen számítógép-vezérlésű, csendes üzemmódú Sirio márkanevű villamost szállít majd Miskolcnak, 2012. január 31-től 2013. január 31-ig. Az NFÜ közlése szerint a magyar fejlesztéspolitika egyértelmű sikere, hogy az Európai Bizottság rövid idő alatt - az új költségvetési időszak második döntéseként - hagyta jóvá Miskolc nagy volumenű villamos projektjét.

A beruházás azért is kiemelt jelentőségű, mert a miskolcihoz hasonló, magas színvonalon előkészített nagyberuházások jelentenek választ azokra a kihívásokra, amelyekkel a válság miatt szembesült az építőipar, a munkaerőpiac. Az NFÜ közleménye emlékeztet arra, hogy a magyar kormány eddig 32 nagyprojektet hagyott jóvá, ebből a brüsszeli döntéshozókhoz 25 került ki, és 17 már meg is kapta a brüsszeli „igent”.

A magyar nagyprojektek között olyan jelentős közlekedési beruházások szerepelnek, mint a 4-es metró, a debreceni, szegedi és a miskolci villamoshálózat fejlesztése, az M7-es autópálya, az M43-as gyorsforgalmi út építése, valamint a Kelenföld–Székesfehérvár-vasútvonal fejlesztése.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!