A beruházás révén megújul és meghosszabbodik a miskolci villamospálya, és új szerelvényeket is vásárolnak. A villamospálya megújítását és meghosszabbítását a a Colas-Alterra Zrt., a COLAS ÚT Zrt., a WIS Zrt. és a PENTAVIA kft. alkotta Miskolci Zöld Nyíl 2009 Konzorcium végezheti, amely a csaknem 15 milliárd forint értékű munkát pályázaton nyerte el, és amely hétfőn hivatalosan is megkezdte a kivitelezést.
Ennek értelmében 2011 végéig megújul 9,6 kilométer hosszúságban a villamospálya a Tiszai Pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, innen pedig másfél kilométerrel meghosszabbítják a Felső-Majláthig. A munka a vágányokon, műszaki berendezéseken kívül érinti a megállóhelyeket, járdákat, díszburkolatot, gyalogátkelőhelyeket, járdaszigeteket azaz gyakorlatilag minden olyan közterületet, ahol a villamosforgalom halad.
A villamostenderre a cseh Skoda, a spanyol Caf, a német Siemens és az olasz Ansaldobreda pályázott. A nyertes olasz társaság 31, teljesen számítógép-vezérlésű, csendes üzemmódú Sirio márkanevű villamost szállít majd Miskolcnak, 2012. január 31-től 2013. január 31-ig. Az NFÜ közlése szerint a magyar fejlesztéspolitika egyértelmű sikere, hogy az Európai Bizottság rövid idő alatt - az új költségvetési időszak második döntéseként - hagyta jóvá Miskolc nagy volumenű villamos projektjét.
A beruházás azért is kiemelt jelentőségű, mert a miskolcihoz hasonló, magas színvonalon előkészített nagyberuházások jelentenek választ azokra a kihívásokra, amelyekkel a válság miatt szembesült az építőipar, a munkaerőpiac. Az NFÜ közleménye emlékeztet arra, hogy a magyar kormány eddig 32 nagyprojektet hagyott jóvá, ebből a brüsszeli döntéshozókhoz 25 került ki, és 17 már meg is kapta a brüsszeli „igent”.
A magyar nagyprojektek között olyan jelentős közlekedési beruházások szerepelnek, mint a 4-es metró, a debreceni, szegedi és a miskolci villamoshálózat fejlesztése, az M7-es autópálya, az M43-as gyorsforgalmi út építése, valamint a Kelenföld–Székesfehérvár-vasútvonal fejlesztése.
MTI/Menedzsment Fórum