Pénzügyi éve második, július-szeptemberi negyedévét a Nissan Motor Co. 101,73 milliárd jen (1,26 milliárd dollár) adózott eredménnyel zárta a 2009 második negyedévi 25,53 milliárd jenes nyereséggel szemben. Az értékesítési árbevétel 21,4 százalékkal 2,269 billió jenre (28,0 milliárd dollár) emelkedett.
A folyó pénzügyi év első felében a Nissan 208,4 milliárd jen (2,6 milliárd dollár) nyereséget ért el, közel kétszeresét az egy évvel korábbinak. Értékesítési árbevétele 28 százalékkal 4,319 billió jenre (53,3 milliárd dollár) emelkedett.
A pénzügyi év október-márciusi második felében a Nissan szintén eredményének javulására számít, de a jen erősödése és a nyersanyag árak emelkedése, valamint beruházási költségeinek új modellek bemutatásával együtt járó növekedése miatt a második negyedévitől lényegesen elmaradó mértékben.
Teljes pénzügyi évre vonatkozó nyereség előrejelzését 270 milliárd jenre (3,3 milliárd dollár) növelte a korábbi 150 milliárd jenes (1,85 milliárd dollár) előrejelzéshez képest. Amennyiben az előrejelzésnek megfelelő nyereséget sikerül elérnie, az hatszoros növekedést jelent majd a 2009/2010-es pénzügyi éve eredményéhez képest.
Éves értékesítési árbevétele megüti majd a 8,77 billió jenes (108,3 milliárd dollár) szintet a még májusban tett 8,2 billió jenes becsléssel szemben.
A Nissan korábbi becsléseit 89 jenes feltételezett dollár árfolyammal kalkulálta. A pénzügyi év második felére azonban már 80 jenes dollár árfolyamot feltételez. A jen erősödése csökkenti a japán exportőrök, így a Nissan exportbevételeit is.
Az erős jen a gyártás külföldre helyezésére készteti a japán vállalatokat és ebben a Nissan élen jár az autógyárak körében. Japánban évi egymilliós gyártási kapacitást kíván megőrizni. A folyó pénzügyi évben 4,1 millió autót tervez értékesíteni világszerte, 17 százalékkal többet mint az előző évben. A július-szeptemberi negyedévben 1,05 millió autót értékesített.
A Nissan a negyedév folyamán a világ minden régiójában növelte eladásait, de legnagyobb mértékben, 38,5 százalékkal, Kínában. Eladásait a gazdasági válság idején elszenvedett visszaesés után Egyesült Államokban is növelte, elsősorban SUV, crossover és pickup modelljei sikerének köszönhetően.
A Nissan a pénzügyi év második felében 10 új modellt mutat be, ami az ezzel együtt járó beruházások miatt növeli gyártási költségeit. A Leaf teljesen elektromos autót Japánban és az Egyesült Államokban már decemberben megkezdi értékesíteni.
Forgalomnövelési terveit elsősorban az elektromos autókra (EV) alapozza a Nissan. Gyártásában az EV járművek arányát 2020-ra 10 százalékra kívánja fokozni.
A Nissan ebben a hónapban mutatta be első saját fejlesztésű benzin-elektromos hibrid autóját a prémium kategóriás "Fuga", illetve külföldön "Infiniti M" modellt. Korábban a Nissan a Toyota benzin-elektromos hajtásláncát építette be hibrid modelljeibe.
MTI