A jelenlegi információk alapján a Business Insider magazin összeállított egy tízes listát, melyen a piaci szempontból leginkább "veszélyeztetett" cégek találhatók. Az mfor.hu azokat a vállalatokat emelte ki erről a listáról, amelyek hazánkban is ismert márkáknak számítanak.
Két évvel ezelőtt egyébként egy másik portál már készített egy hasonló listát, ahol többek között a Nokia, a Saab, és a MySpace megszűnését is prognosztizálták. Azóta mindegyik márka működik még valamilyen formában, így mindenképpen érdemes fenntartásokkal kezelni a következőket, hiszen a problémákra több megoldás létezik. Korántsem biztos, hogy egy nehéz helyzetbe kerülő vállalat nem tud megújulni, példa lehet erre a világ egyik legértékesebb márkája, az Apple, mely a 90-es években közel volt a megszűnéshez.
Lotus: pletykák kereszttüzében
A brit sportkocsigyár évek óta már inkább viszi a pénzt, minthogy egy fillér hasznot is termelne, így nem csoda, hogy ismét felmerültek a gyár csődjéről szóló pletykák. A tulajdonosváltást követően az új vezető nyugtatta még egy éve a kedélyeket, amikor bizalmáról biztosította a Lotus munkatársait, ugyanakkor leállíttatta a fejlesztéseket a cégnél, amivel nehéz feladat elé állította az alkalmazottakat. Egy biztos, egyelőre meglehetősen nagy a káosz a cég körül.
Avon: egyre nagyobb bajok
A cég a csökkenő eladásai, a megvesztegetési ügy és egyéb okok miatt átalakításokba kezdett, az pedig sosem jó hír, ha ilyenre kényszerül egy vállalat. Tavaly áprilisban új vezérigazgató is került a cég élére, Sheri McCoy, aki azonnal megkezdte a költségek nyirbálását annak a reményében, hogy 3 év alatt sikerül 400 millió dollárt megtakarítani. Munkavállalókat bocsátott el, csökkentette az osztalékot, és kilépett olyan kevésbé jövedelmező piacokról, mint a vietnámi, vagy a dél-koreai. Az Avon jövője kapcsán így sok a kérdőjel.
Hotmail: helyette Outlook
A Microsoft már korábban döntött arról, hogy a Hotmail-rendszerét a megújult Outlookkal váltja ki, így tavaly nyáron el is indította a tesztverzióját az új levelezőnek, ahova fél év alatt 60 millióan regisztráltak. Mostanság pedig azt is tapasztalhatják a felhasználók, hogy automatikusan Outlookra frissül a fiókjuk. A Hotmailnek akkora felhasználói bázisa volt egyébként, hogy a Business Insider cikke szerint a GMail csak tavaly novemberben tudta megelőzni.
US Airways: csak átnevezés
Ennek a márkának a jövője is viszonylag biztosnak tűnik, hiszen miután a cég megszerezte az American Airlines-t, új nevet is választanak maguknak. American Airlines Group néven működnek tovább. Így a régi formájában a US Airways a múlté lesz.
Research In Motion: új név, új márka
Ez is lényegében már lejátszott történetnek nevezhető, hiszen január 30. volt az az ominózus dátum, amikor a Blackberry gyártójánál nevet változtattak. A Research In Motion, ismertebb nevén RIM már lassan két hónapja Blackberry-ként működik tovább. Thorsten Heins ügyvezető úgy fogalmazott: "egy márka, egy ígéret". Minden bizonnyal úgy gondolják, hogy az okostelefonok egyre éleződő harcában, a szektor rohamos fejlődésében sokkal egyszerűbb lesz, ha az embereknek csak egyetlen egy márkát, nevet kell megjegyezni - legyen szó operációsrendszerről, vagy okostelefonról.
mfor.hu