3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Évente összesen 2,9 milliárd fontot - 894 milliárd forintot - köszönhet a brit gazdaság a szigetországban egyre nagyobb népszerűségnek örvendő kerékpározásnak - derült ki egy tanulmányból.

A London School of Economics (LSE) szakemberei olyan tényezőket vettek figyelembe a biciklizés gazdasági előnyeit vizsgáló tanulmányukban, mint a kerékpárgyártók éves bevételei, a kerékpárok és kiegészítőik értékesítése és a kerékpározáshoz kapcsolódó foglalkoztatottság.

Az adatok szerint a brit gyártók 51 millió font bevételre tettek szert a tavaly értékesített 3,7 millió kétkerekűnek köszönhetően, ami 28 százalékkal haladta meg a korábbi év eladásait. A Sky televíziós csatorna és brit kerékpár-versenyeket szervező British Cycling megbízásából készített tanulmány szerint a biciklin közlekedő britek egy főre jutó éves "bruttó kerékpáros terméke" (Gross Cycling Product, GCP) 233 font volt.

A kerékpárszektorban dolgozó 23 ezer ember 500 millió fonttal - 154 milliárd forinttal - gyarapította az állam bevételeit a több mint 100 millió fontot kitevő jövedelemadók és a társadalombiztosítási hozzájárulások révén. A tanulmány szerint 2010-ben összesen 208 millió utat tettek meg a britek biciklin. A kerékpárosok száma 1,3 millióval 13 millióra nőtt a korábbi évekhez képest.

Az újonnan csatlakozók, akik közül félmillióan már a rendszeres kerékpározók közé tartoznak, összesen 685 millió fonttal gyarapították a gazdaság bevételeit, míg a "nagy öregek" teljes gazdasági-piaci értéke 635 millió fontra rúgott. Az sem érdektelen, hogy a biciklin közlekedő dolgozók átlagosan 7,4, míg a kétkerekűeket nélkülöző társaik 8,7 napnyi betegszabadságot vesznek ki évente.

A tanulmány szerint ha a jelenlegi kerékpározási arány 20 százalékkal növekedne 2015-ig, az további megtakarításokat jelentene a gazdaságnak: 207 millió fontot a közlekedési dugók ritkulása, 71 milliót a környezetszennyezés apadása és 52 milliót az egészségügyi kiadások csökkenése miatt.

"A jó hír az, hogy a strukturális, gazdasági, társadalmi és egészségügyi tényezők végre igazi előrelépéshez vezettek a brit kerékpározás területén" - idézte az LSE munkatársaként dolgozó Alexander Groust a The Guardian online kiadása (guardian.co.uk). "A kormány teljes mértékben elkötelezett a kerékpározás mint a közlekedés egyik egészséges és szórakoztató formájának népszerűsítése mellett. A biciklizés segít csökkenteni a forgalmi dugókat, több lehetőséget nyújt a gyerekeknek a testmozgásra, és szerepet játszhat a klímaváltozás ellen vívott harcban is" - fejtette ki véleményét Theresa Villiers közlekedésügyi miniszter.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!