A 920 millió forintos bankadó nélkül azonban az eredmény meghaladta a várakozásokat - tette hozzá.
Az idén a társaság azt tervezi, hogy 32 milliárd forint lakáskölcsönt folyósít, több mint dupláját az előző évinek, amellyel a piac 13 százalékának megszerzését célozták meg.
A cég 2009-es adózás előtti eredménye 2,52 milliárd forint volt.
A tavalyi eredményben a nettó kamatbevétel 20 százalékos bővülése és az óvatos költséggazdálkodás játszott szerepet. Eközben a céltartalék képzés is jól alakult, s így a költség/bevétel hányados a 2009-es 53,9 százalékról 48,7 százalékra csökkent.
A 2001-ben indult kiutalások óta 317.617 szerződést fizettek ki, összesen 243,7 milliárd forintot folyósítottak. Ezen belül a végleges teljesítéssel, kifizetéssel lezárt szerződés 296.619 volt, 224,7 milliárd forint értékben.
A devizahitelek korlátozása a Fundamenta saját hitelei iránti keresletet is növelte, egy év alatt 32 százalékkal, 13,56 milliárdra nőtt az igényelt összeg.
Elhangzott, a hitelpiaci kilátások ugyan továbbra is negatívak, a bankok hitelezési óvatossága alig enyhült, a Fundamenta ennek ellenére a bővülést célozta meg.
A 2011-es növekedéssel középtávon 100 milliárd forint fölé emelkedhet a hitelállomány, amely 2010 végén 30 milliárd forint volt, az idén év végén pedig elérheti az 50 milliárd forintot - mondta Gergely Károly. Eközben a hitel/betét arány a jelenlegi 14 ről 70 százalék közelébe emelkedhet 2018-ra.
A bővülésben jelentős szerepet játszik a lakástakarékpénztári szabályok kedvező változása. A maximális futamidő 8-ról 10 évre nőtt, így az optimális szerződéses összeg 6,5 millióról 8 millióra forintra emelkedett.
A tervek szerint az idén 10 ezerrel több 137 ezer feletti szerződést köt a Fundamenta, 325 milliárd forintos szerződéses összeggel.
Gergely Károly elmondta, a jelenlegi 650 ezres ügyfélszám 1 millióra történő növekedésének megcélzása középtávon "bátor dolog", de nem elérhetetlen.
Az elnök-vezérigazgató elismerte, hogy a Fundamenta "ráerősített" a marketingre. Korábban visszafogottabbnak tűnt a társaság például a televíziós reklámokban, mivel a jelentős mennyiségű kereskedelmi banki hirdetés között elveszett volna a lakáskassza ajánlata - mondta.
Úgy vélte, a futamidő alatt a fix állami támogatás - a befizetett összeg 30 százaléka, legfeljebb évi 72 ezer forint - olyan vonzerő, ami megalapozza a marketing aktivitás növekedését.
Morafcsik László, értékesítési igazgató beszámolt arról, hogy a januári érdeklődők számában egyértelműen látszik a növekedés. Az elmúlt 10 évben nem volt olyan jó január, mint az idén - mondta. Példaként említette, hogy az online szerződéskötések száma 40 százalékkal nőtt ebben a hónapban az egy évvel korábbihoz képest.
A meghosszabbított, 10 éves futamidejű új termékekkel márciusban rukkol elő a Fundamenta, de a január-március között kötött szerződésekre is az új szabályok vonatkoznak majd. A még tavaly megkötött szerződések futamideje ugyan nem hosszabbítható, de a hitelezési könnyítések és a hozzátartozók szerződés-felhasználásának megkönnyítése már igen.
MTI