A fekete péntek a karácsonyi ajándékvásárlási maraton startja az Egyesült Államokban. Most is, mint minden évben, hóval-esővel dacoló, türelmetlen csoportok várták sok helyen a kora hajnali órákra időzített nyitást. A vásárlók az idén is a játékokat, a szórakoztatóelektronikai készülékeket és a márkás ruházati cikkeket keresték leginkább.
Az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség szerint ezen a hétvégén 138 millió vásárló fordul meg az üzletekben. Az előrejelzések egybehangzóan arra számítanak, hogy az idén erősebb lesz a közönség vásárlási kedve, mint az elmúlt két évben.
Több üzlet az egyébként országos munkaszüneti napon, hálaadáskor is nyitva tartott, és sok helyütt a fekete pénteki kedvezményt több héten át fenntartják.
A fekete péntek elnevezés egyébként nem gyászos tartalmú, hanem arra utal, hogy a kereskedők forgalma ezen a napon fordul át a veszteséges, a szakzsargon szerint "vörös" szakaszból a nyereséges "feketébe". Az idei akciós napon az áruházak legfőbb célja, hogy a lassan javuló gazdasági feltételek között fenntartsák és tovább tüzeljék a fogyasztók éledező vásárlókedvét. Ennek Amerikában óriási jelentősége, mert a gazdaság mintegy 70 százaléka fogyasztásfüggő.
MTI