3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete honlapján megjelent tájékoztató szerint az állami társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe visszalépő, volt magánnyugdíjpénztári tagoknak a visszalépéssel kapcsolatos valamennyi problémájukat, igényüket először a volt magánnyugdíjpénztár felé kell jelezniük.

A PSZÁF tájékoztatója szerint a panaszokat, igényeket (pl. egyéni számlán nyilvántartott követelés összege, hozamgarantált tőke feletti összeg (reálhozam), tagdíjkiegészítés összege és a kifizetésekre vonatkozó kérések, kifogások, stb.) célszerű a panaszt azonosítható, bizonyítható módon – lehetőség szerint tértivevényes küldeményként – eljuttatni a pénztárhoz.

A tájékoztatóban a PSZÁF a 2010. évi CLVIII. törvény 64. § (3) bekezdésére hivatkozik, mely szerint fogyasztóvédelmi eljárást a fogyasztó kizárólag azt követően kezdeményezhet, miután a pénztárnál a pénztár szolgáltatásával, eljárásával kapcsolatos panaszát már korábban előterjesztette, azonban panaszára nem kapott választ, vagy a pénztár a válaszadásra rendelkezésére álló 30 napos határidőt túllépte, illetve a válasz alapján a volt pénztártag feltételezi, hogy a pénztár a jogszabályokban előírt fogyasztói jogokat megsértette.

Az előbbiekre tekintettel a volt pénztártag a pénztárnál benyújtott panasz elbírálását követően jogosult arra, hogy a pénztár jogszabálysértő magatartására hivatkozással a Felügyelet eljárásának lefolytatását kezdeményezze. 

A Felügyelet - a tájékoztató szerint - következő esetekben jogosult eljárás lefolytatására a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe visszalépő volt pénztártagok esetében:

  • a volt pénztártag a pénztárhoz panaszt nyújtott be, de panaszára nem, vagy csak késedelmesen kapott választ,
  • a volt pénztártag részére a pénztár nem küldött levelet arra vonatkozóan, hogy nyilatkozzon arról, hogy a reálhozamot és/vagy tagdíjkiegészítést hova utalja a pénztár,
  • a volt pénztártag dokumentálható módon nyilatkozott a reálhozam és/vagy tagdíjkiegészítés utalásáról, azonban a pénztár az utalást nem ennek megfelelően teljesítette,
  • a volt pénztártag kifogásolja, hogy a tagdíjkiegészítés és reálhozam kifizetése késedelmesen történt meg.

A kérelem előterjesztése saját kezű aláírással ellátott, postai úton vagy faxon beküldött, továbbá a Felügyelet Ügyfélszolgálatán személyesen átadott irat útján, valamint Ügyfélkapun keresztül lehetséges, hívja fel a figyelmet a PSZÁF.

A beadványnak tartalmaznia kell a kérelmet előterjesztő nevét, saját kezű aláírását, lakcímét, valamint szükséges az állításokat alátámasztó dokumentumok (pl.: a pénztárnál előterjesztett panasz, az arra kapott válasz, tértivevények, stb.) csatolása is.

A reálhozam nagyságáról még a PSZÁF sem rendelkezhet

A felügyelet a tájékoztatóba nyomatékosan felhívja a figyelmet arra, hogy reálhozam és a tagdíjkiegészítés mértékével, illetve az egyéni számlán jóváírt tagdíjak összegével kapcsolatos viták elbírálására a PSZÁF nem rendelkezik hatáskörrel. Ebből következően, amennyiben a volt tag a pénztár elszámolással kapcsolatos álláspontját nem fogadja el, – a Felügyelet eljárásának kezdeményezése helyett – bírósághoz fordulhat igényének érvényesítése érdekében.  

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!