3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szerdától hatályos a jegybank biztosítási elektronikus felületekre vonatkozó ajánlása, amelynek az alkalmazását szeptember elsejétől várja el a Magyar Nemzeti Bank a biztosítási piac szereplőitől - mondta Nagy Koppány, az MNB igazgatója szerdán Budapesten a jegybank háttérbeszélgetésén.

Az MNB azt szeretné az ajánlásokkal elérni, hogy az ügyfelek a valós igényeikhez igazodó biztosítási szerződéseket kössenek. A jegybank arra is törekszik, hogy a fogyasztók a biztosítási szolgáltatások árán túl a biztosítások tartalmát is össze tudják hasonlítani, az online biztosítási alkuszok a szolgáltatások különbségeire is rávilágítsanak azok árain túl. Alapvető, hogy az online felületeken a korrektség, az átláthatóság, a tisztességesség, az alapos, érthető kommunikáció, az egyszerű nyelvezet elvei érvényesüljenek - fogalmaz a jegybank.

Nagy Koppány elmondta: az MNB Pénzügyi Stabilitási Tanácsa keddi ülésén elfogadta a biztosítási termékek bemutatását, összehasonlítását szolgáló és a biztosításközvetítés során használt elektronikus felületekhez kapcsolódó ajánlást. Az ajánlások alkalmazását az MNB 2015. szeptember 1-jétől írja elő a biztosítási piac szereplőinek, annak előírásairól az érdekképviseletekkel előzetesen széleskörű szakmai konzultációt folytatott az MNB.

Az igazgató elmondta: a cél az, hogy a szerződés megkötését elősegítő, a biztosítások elérhetőségét megkönnyítő elektronikus csatornákat úgy lehessen igénybe venni, hogy az ügyfelek egyúttal alapos, szakszerű, a közvetített biztosítási szolgáltatás sajátosságához illeszkedő tanácsadásban is részesüljenek. A jegybank szeretné elérni, hogy a biztosítási konstrukciókat összehasonlító elektronikus felületek legyenek átláthatóak, egyértelműek, és egyszerűen megfogalmazott tartalmakkal mutassák be a szolgáltatásokat az ügyfeleknek - mutatott rá Nagy Koppány.

Az igazgató elmondta: az ajánlások kiadását indokolta, hogy a leendő ügyfelek 56 százaléka már  az interneten hasonlítja össze az ajánlatokat, és 39 százalékuk vásárol terméket az internet segítségével. A biztosítási területen belül a top 5 online alkusz közvetíti a kgfb-szerződések 54 százalékát, s a biztosítások értékesítésének 32 százaléka köthető ezekhez az alkuszokhoz - mondta Nagy Koppány.

Hozzátette: kétségtelen, hogy az internetes értékesítésnek számos előnye van, hiszen eddig a legnagyobb transzparenciát tudja felmutatni, gyorsan és egyszerűen lehet a szerződéseket megkötni, és bizonyos üzletágakat – például a kgfb-piacot – már online üzletkötések, biztosítóváltások uralják - elemezte az igazgató.

Kitért arra: a mobil alkalmazásokon belül az MNB az egyszerű termékek (így például az utasbiztosítás) összehasonlítását tartja célszerűnek, teljes körű és pontos tájékoztatás mellett. Az ajánlások azért is szükségesek voltak, mert nehezen voltak elérhetőek a honlapokat üzemeltetőkről szóló információk, nem volt teljes körű a tájékoztatás, és sokszor  találkoztak félrevezető, pontatlan, vagy nem naprakész elektronikus felülettel - mutatott rá Nagy Koppány.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!