"Ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak, a várt közel 2 millió biztosítást váltó közül több mint 900 ezer autós két piaci szereplővel köt kötelező szerződést a jövő évre" – értékeli a kotelezo.hu statisztikáit Lantos Lóránt, a szakértői portál vezetője. A portálon szerződést kötők 29 százaléka ugyanis a K&H Biztosítót, míg további 19 százalék az Astra Biztosítót választotta jövő évi kgfb-partnerének. Rajtuk kívül csak két biztosító lehet igazán elégedett eddigi teljesítményével: az Allianz 14, míg a KÖBE 11 százalékot szerzett az eddigi váltók közül. Az átlagdíj valamennyi szereplő esetében szédítő mélységben, 15-16 ezer forint között mozog.
Ha nem csupán a megkötött szerződéseket, hanem az eddigi összes tarifálás adatait vizsgáljuk, az Astra előnye még szembetűnőbb: az autósok több mint 39% százalékának kínálta a legjobb árat a romániai székhelyű cég, és ajánlata szinte valamennyi esetben az első három között szerepelt. Az a tény, hogy ennek ellenére szerződéses aránya 20 százalék alatt mozog, azt jelzi, hogy az ár mellett az autósok egy része bizalmi szempontokat is figyelembe vesz egy eddig ismeretlen szereplő esetében.
A korábbi legnagyobb öt közül három biztosítót is nagyon érzékeny veszteség ér: miközben az Aegon, a Generali-Providencia és az Uniqa együttes piaci súlya eddig 27 százalékos volt, most összesen sem szerezték meg a biztosítást váltó autósok bizalmának még négy százalékát sem. Ez óhatatlanul a meglévő állomány jelentős lemorzsolódását eredményezi majd, mivel két autósból egy váltani fog az idén. Az ok igen egyszerű: 22-25 ezer forint közötti átlagos díjjal az idei kgfb-piacon egyszerűen nem lehet labdába rúgni.
"Az alacsony ár azonban könnyen pirruszi győzelemnek bizonyulhat a győztesek számára – figyelmeztet Lantos Lóránt. – A tavalyinál 40 százalékkal alacsonyabb tarifák mellett gyakorlatilag lehetetlen lesz veszteség nélkül működni ezen a területen, a több szerződés ennek megfelelően nagyobb veszteséget is eredményez majd. A díjak ugyanis sok esetben a biztosítók alapvető adminisztrációs és irodai költségeit is alig fedik le. További kérdés, hogy a két győztes biztosítónak az eddigi forgalom töredékét kezelő, illetve elsőként működésbe állított ügyfélszolgálati rendszerei hogyan vizsgáznak majd a vélhetően váratlan arányú terhelés során.”
mfor.hu