Ennek kapcsán a politikus az MTI-nek elmondta, hogy a törvény a népegészségügyi szempontokat alapul véve, a fiatalkorúak védelme érdekében tovább szigorodik: egyértelmű céllá válik, hogy a dohánybolt célközönsége kizárólag a felnőtt lakosság lehet.
Lázár János felidézte: annak érdekében, hogy a családi vállalkozások megélhetése biztosított legyen, a dohánytörvény első módosítása lehetővé tette - a dohánytermékek mellett - egyéb árucikkek, egyebek között szeszes italok, kávé vagy újságok árusítását. A mostani módosítás egyik kiemelt célja, hogy egy megfelelő - tíz százalékos mértékű - kereskedelmi árrés garantálásával azok a dohánytermék-kiskereskedők is biztosíthassák a dohánybolt szerény jövedelmezőségét, akik elsősorban (vagy kizárólag) a dohánytermékek forgalmazásából kívánják bevételeiket biztosítani.
A módosítás emellett a dohánytermékek szponzorációja tekintetében is szigorítási céllal lép fel: a javaslat előrehozza a tiltott szponzoráció szabályainak bevezetését, megakadályozva, hogy a dohányipar egyes szereplői a kiskereskedőket kiszolgáltatott helyzetbe hozzák.
MTI