A kalkulációt az MTI által megkérdezett biztosítók úgy készítik, mint ha a kormány nem állított volna be a parlament elé került jövő évi költségvetésbe 27 milliárd forint baleseti adót. A kiszivárgott hírek szerint a kormányzati elképzelés az, hogy a közlekedési balesetek költségeit a közlekedés részvevői fizessék meg. Az idén erre a biztosítók 4,7 milliárd forintot fizetnek be az egészségbiztosítási kasszába, és a jövő évi költségvetés is ezt az összeget tartalmazza. Ezen felül lesz a 27 milliárd forint.
Miután a jövő évi adótörvények még nem kerültek az Országgyűlés elé, csak találgatni lehet az új adó alanyait és alapját. Eddig két lehetőség szivárgott ki: a kgfb áfa-köteles lenne, illetve a súlyadó nőne annyival, hogy az kiadja a 27 milliárdot. A 4,2 millió magyar rendszámú autóra, egyenként közel 6 ezer forint jutna az új adóból.
Ha eltekintünk az új adó bizonytalanságától, a javuló kárstatisztikák és a biztosítóknál végrehajtott költségcsökkentés egyaránt a további díjcsökkenés irányába hatnak - állítja a netrisk. A tavalyi kampányban 17 ezer forint volt az éves kgfb átlagdíj, ez csökkenhet tovább 5-7 százalékkal.
Ezzel szemben egy másik - igaz kisebb - internetes alkusz, a kotelezo.hu díjemelkedésre számít. Az ügyfelei körében végzett felmérés eredménye az, hogy 44 százalékuk díjemelést vár.
MTI