Aki új kgfb-t köt, annak a bonus-malus besorolását a saját nyilatkozata alapján rögzíti a biztosító, de csak ideiglenesen. A biztosítási időszak kezdetét követő 15. és 30. nap között ugyanis a biztosító a közös kárnyilvántartási elektronikus rendszerből lekérdezi a besoroláshoz szükséges adatokat az előző biztosítás kötvényének száma alapján.
Amennyiben a nyilvántartásban nem azonosítható be az ügyfél, úgy a 30. és a 45. nap között erről értesíti őt a biztosító, és kéri a megfelelő adatokat. Ha azt az ügyfél továbbra sem küldi meg, a 60. nap után a biztosító az alap (A0) besorolásba teszi az ügyfelét.
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) az MTI-hez szerdán eljuttatott közleménye szerint minden hetedik ügyfél pontatlan adatokat szolgáltat akkor, amikor biztosítót vált. Aki magasabb bonus fokozatát nem tudja igazolni, annak a díja az A0 besorolással akár másfélszeresére is nőhet. Ha ennek ellenére a kisebb díjat fizeti, akkor a szerződés díjelégtelenség miatt megszűnhet.
Utólag minden adminisztrációs hiány pótolható ugyan, de sok munkával jár. Ezért javasolja a FBAMSZ, hogy az alkuszok is legyenek jogosultak betekinteni a kárnyilvántartásba, véleményük szerint így gyorsabban rendeződhetnének a besorolások.
MTI