Tóth Bertalan MSZP-s országgyűlési képviselő feltehetően lapunk tegnapi cikke alapján jutott arra a következtetésre, hogy a június 6-án benyújtott A légitársaságok hozzájárulásáról és egyes adótörvények módosításáról szóló T/4243. számú törvényjavaslatból az derül ki, hogy a kormány a mostanihoz képest jóval drágább euróval számol idén októberre.
"Ha viszont azt a kormányzati narratívát fogaduk el, hogy tényleg csak az uniós minimumszintre emelik a jövedéki adó mértékét, az azt jelenti, hogy a kormány a forint horribilis árfolyamromlására számít. A benzin 152 forint 55 filléres adómértéke ugyanis 425 forintos, míg a dízel 142 forint 90 filléres adómértéke 433 forintos euróárfolyamnál felel meg a 35,9, illetve 33 eurócentes minimum elvárásnak"
- írtuk cikkünkben, Tóth Bertalan pedig 425 forintos árfolyammal számolt.
A képviselő az ügyben kérdésekkel fordult Varga Milhály pénzügyminiszterhez, többek közt arra lenne kíváncsi, hogy
- Valóban arra számít, hogy 2023. október első munkanapján 425 forintot kell adni 1 euróért?
- Ha várakozása szerint nem kell 425 forintot adni egy euróért októberben, akkor miért kívánja az uniós minimumértéken felül túladóztatni az üzemanyag-használókat?