3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A versenypálya a tervek szerint kelet-közép-európai centrumpályaként is funkcionál. Egyben egy évvel később lehet először MotoGP verseny Magyarországon.

Számos érv szól az új motorsport versenypálya megépítése mellett és az ezzel kapcsolatos terveket még a koronavírus-járvány sem borította fel - legalábbis erre lehet következtetni a jövő évi költségvetés fejezeti kötetében foglaltakból. 2021-ben már jelentős forrást igényel ez a feladat, ezzel összefüggésben 20,4 milliárd forintot fognak a jelenlegi tervek szerint elkölteni. Az összeget ráadásul a koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásait ellensúlyozó, a gazdaság talpraállását szolgáló Gazdaságvédelmi Alapból biztosítják.

A 20,4 milliárd forint a magyarországi versenyhelyszín (pálya és kapcsolódó létesítmények) megépítésének első fázisát biztosítja. Ez pedig arra enged következtetni, hogy jövőre már az első kapavágások is megtörténhetnek, igaz, az új pálya helyszíne egyelőre még nem ismert. Pusztán annyit lehet tudni ezzel kapcsolatban, hogy az ország keleti részén, esetleg a Nyírségben kaphat helyet a létesítmény. Tavaly novemberben, az első MotoGP magyar futamának bejelentésekor Kósa Lajos egészen pontosan úgy fogalmazott, 

a szándék az, hogy a pálya olyan kelet-magyarországi helyszínen legyen, ahol a nyári időszakban a rendezvénynapok száma teljes. 

A beruházás mellett egyébként több érvet is fel tud sorakoztatni a kormány, ezeket egész hosszan részletezték a most megjelent fejezeti kötetben.

"A motorsportban megfigyelhető technikai újdonságok jelentős része a későbbiekben a közúton használt technológiának is részévé válik. (...) Magyarországon egy új építésű versenypálya azonnali kísérleti platformot kínál az új termékek, eljárások és ötletek sikerének igazolására is, így versenyistállók, motor- és gépjárműgyártók célzott tesztelési helyszíne lesz a pálya. Az új pálya létesítése egyben területfejlesztési célokat is szolgál, a szakmai elképzelések középpontjában egy olyan multifunkciós sportkomplexum megépítése szerepel, amely a térség- és gazdaságfejlesztési elvárásoknak megfelel."

A fejezeti kötetben az első futam időpontjára vonatkozóan is találni információt, ám eszerint az eredeti bejelentéshez képest később rendezheti az első versenyt Magyarország. Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter 2019. novemberi bejelentése szerint Magyarország 2022-től rendezhet gyorsaságimotoros-világbajnoki futamot. A pénteken megjelent dokumentum szerint azonban egy évvel eltolódott ez a dátum, mint olvasható: 

"a magyarországi futam a 2023. évtől válik a versenynaptár részévé". 

251 millió ment el a megvalósíthatósági tanulmányra

Mint arról korábban beszámoltunk, tavaly tavasszal írták ki a közbeszerzési eljárást a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére vonatkozóan. Az ősszel lezárt eljáráson a nyertes vállalkozás az a cég lett, mely operatív igazgatóként foglalkoztatja Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter testvérét. A cég nettó 251 millió forintért vállalta a dokumentum elkészítését. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!