A 275 kilométeres útvonal megtételével a Rose d'Or a két darab, egyenként 2400 lóerős motorjával a leggazdaságosabb üzemeltetési körülmények mellett – ez a 11 csomós, vagyis alig több, mint óránként 20 kilométeres sebesség tartása – 200 liter gázolajat éget el óránként. Ám a jármű ennél akár másfélszer gyorsabban is tud haladni, igaz, a tempó növelésével egyre meredekebben emelkedik a fogyasztás - hívja fel a figyelmet a G7 egy érdekes szegmensre az üggyel kapcsolatban.
A lap kiszámolta:
11 csomós iram mellett 13,5 órába telik megtenni a Mészáros-család útját, úgy, hogy az üresjáratokkal, manőverezéssel eltöltött idővel nem számolunk. Ennyi idő alatt az optimális, 200 literes óránkénti fogyasztással számolva 2700 liter gázolaj válik füstté, amiből egy hétköznapi körülmények között hajtott dízelautó közel két évig közlekedik Magyarországon.
Pénzben kifejezve is tekintélyes összeget ad ki a Mészáros-család múlt heti hajóútjainak üzemanyagigénye. A jachtokba alapvetően ugyanolyan a gázolajat töltenek, mint a közúti járművekbe, de előfordulhat különbség a kikötőkben és az utak mentén tankolt üzemanyag jövedéki adótartalmában és árrésében is. A Rose d’Or-t a máltai hatóságok tartják nyilván, a jacht érintette is Valettát a nyár során, ahol az utolsó, május végi tájékoztatás szerint 1,25 euró a gázolaj ára a kikötői töltőállomáson 5000 literes mennyiségig (e felett már megegyezés kérdése).
Ezen árból kiindulva az üzemanyagköltség 3375 euró, ami 390 forintos euróárfolyam mellett átszámolva 1,3 millió forint.
Igaz, előtte a Valetta és Nápoly közötti, több, mint 600 kilométeres távolságot is meg kellett tennie a hajónak.