Vasúti fejlesztésekre szánt tízmilliárdok átütemezéséről döntött a kormány a hétfő este megjelent Magyar Közlöny tanúsága szerint. Az intézkedés Lázár János építési és közlekedési miniszter tárcájának kiadásait érinti, konkrétan a dunakeszi vasúti rakodó terminál, az iváncsai ipari parkhoz kapcsolódó vasúti infrastruktúra, a zalaegerszegi–zalaszentiváni konténerterminál és a debreceni ipari park vasúti infrastruktúrájának kiadásaihoz kapcsolódnak.
- A dunakeszi vasúti rakodó terminál csaknem 2 milliárdos költségvetési forrásait 2023-2024 helyett 2024-2025-ben kell biztosítani.
- Az iváncsai ipari park vasúti fejlesztéseire idén 25,3 milliárd forint helyett csak 1 milliárd, jövőre 10,6 milliárd forint helyett csak 9,1 milliárd forint jut. A fejlesztés határidejét kitolják 2026-ig, amire 2025-ben 20,3 milliárd, 2026-ban pedig 5,5 milliárd forintot szánnak.
- A Zala vármegyei konténerterminálra idén 6,4 milliárd forint helyett csak 1 milliárdot adnak, cserébe 2024-ben és 2025-ben is 2,7-2,7 milliárddal emelik meg a keretet. A teljes beruházás össze is csökken csaknem 22 millió forinttal.
- A debreceni ipari parkkal kapcsolatos vasúti beruházások idei keretét 121 millió forinttal csökkentik, cserébe a 2024-2026. évekre a várható kötelezettségek összegét emelik meg ezzel az összeggel.
A Budapest és Győr közötti vasúti fővonal felújításának anomáliáiról itt írtunk: