Meglepő lépés volt a kormányzati propagandakampányok fő felelősétől, Balásy Gyulától, hogy tavaly új vállalkozást indított, Loginvent Zrt. néven, és rögtön egy 8 ezer négyzetméteres kibérelt logisztikai csarnokkal vágott neki az új piac meghódításának. Eddig nem lehetett tudni, hogy pontosan mire is kell ez a hatalmas raktár Balásy Gyulának, de a közlekedesvilag.hu augusztus 5-én interjút készített Vágó Lászlóval, a Vámunió Kft. ügyvezetőjével, és rögtön okosabbak lettünk.
Az e-kereskedelem számottevő forgalomnövekedése nyomán egyre nagyobb az igény a vámeljárások és a kapcsolódó tevékenységek kielégítésére. A rendelkezésre álló információnk szerint a repülőtér nagyon leterhelt az ilyen áruk vonatkozásában. A Vámunió Kft. együttműködési megállapodást kötött a Loginvent Zrt.-vel, amelyet követően – a NAV Pest Vármegyei Adó- és Vámigazgatóság támogató közreműködésével – megkezdtük a B2C-kereskedelemben beérkező áruk vámkezelését Maglódon
- fogalmazott a Vámunió ügyvezetője.
Az kimaradt az interjúból, hogy a Loginvent tulajdonosa a NER-ben sikert sikerre halmozó Balásy Gyula, a New Land Media Kft. és a Lounge-csoport milliárdos tulajdonos-cégvezetője. Tehát a vámtevékenységgel foglalkozó Vámunió Kft. együttműködési megállapodást kötött Balásy új cégével, amit a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) is támogat, és a bizniszt arra az információra alapozzák, hogy a reptér nagyon leterhelt a vámköteles árukkal kapcsolatban.
Nos, azt lapunk írta meg, hogy a Loginvent 8 ezer négyzetméteres luxuscsarnokot bérelt ki Maglódon. A bázis mindössze 10 kilométerre van a vecsési Liszt Ferenc repülőtértől. Az Orbán-kormány sokáig húzódó tárgyalások után júniusban jelentette be, hogy visszavásárolta a ferihegyi repülőteret működtető vállalkozást. A remek kormányzati kapcsolatokkal rendelkező Balásynak elég jó információi lehettek arról, hogy mikor kell egy hatalmas raktárat megvásárolni a reptér mellett. Azt talán mondani sem kell, hogy a NAV a Pénzügyminisztérium felügyelete alatt működik. Az lassan évtizedes trend, hogy egyre többen vásárolnak interneten keresztül, így az Európai Unión kívülről, főleg Kínából és az Egyesült Államokból szállított küldemények száma is nő. Ezek pedig vámkötelesek.
A Vágó Lászlóval készített interjúból sok minden kiderül még az 1994-ben alapított Vámunió Kft.-ről, ami alapján úgy tűnik, hogy Balásy Gyula nem véletlenül ezzel a társasággal kötött megállapodást. Az ügyvezető elmondta: állandó partnereik között tudhatnak 5 saját hajóval nem rendelkező fuvarozócéget és csaknem 50 szállítmányozócéget. Az árbevételük túlnyomó része a vámtevékenységből származik, a raktározás és a hozzá kapcsolódó logisztikai szolgáltatások az árbevétel kisebb részét képezik. A Garay Zsuzsanna tulajdonában lévő Vámunió szépen fejlődik: tavaly már 1,6 milliárd forint bevételük volt, amiből 563,7 millió forint profit jött össze, miközben a saját tőke 1,5 milliárd forintra hízott.
Ez alapján eléggé biztosnak tűnik, hogy Balásy Gyula maglódi raktárai nem fognak kongani az ürességtől. Az interjúból is kiderült, hogy már megkezdték a B2C-kereskedelemben beérkező áruk vámkezelését. Ez a fogyasztó felé történő értékesítést jelöli, az angol business to consumer kifejezés rövidítése. A legegyszerűbb példa a B2C-ügyletre, amikor egy látogató terméket vásárol egy boltban vagy webáruházban. Ennél nagyobb üzlet lehet a B2B, ez a vállalatok közötti üzleti kapcsolatot fejezi ki.
A legutóbbi hír az volt Balásy Gyuláról, hogy Rogán Antal kedvenc plakátosa egy kémelhárító céget szerzett magának.