2, 7 milliárd forintnyi támogatást nyert el 6 település az önkormányzati elektronikus ügyintézés bevezetését segítő uniós informatikai pályázaton - tette közzé az informatikai tárca.
A Gazdasági Versenyképesség Operatív Program - az Informatikai és Hírközlési Minisztérium szakmai közreműködésével lebonyolított - "Szolgáltató önkormányzat, az önkormányzatok információ-szolgáltató tevékenységének fejlesztése" (GVOP-2004-4.3.1) pályázaton ezidáig 6 nyertest hirdetett ki az Irányító Hatóság.
A nyertes önkormányzatok (Eger, Kecskemét, Szekszárd, Szombathely, Pécs, Veszprém) nagy részben uniós forrásból valósíthatják meg a pályázatban vállalt hatékony, átlátható és ügyfélorientált elektronikus ügyintézés megteremtését. A településeknek odaítélt uniós támogatás mértéke mintegy 2,7 milliárd forint, ez pedig annyit jelent, hogy összesen 3 milliárd forintnyi fejlesztés valósul meg az informatikai rendszerek kiépítésére rendelkezésre álló két évben.
A támogatást többek között on-line közigazgatási információk szolgáltatására, az e-ügyintézés gyakorlati megvalósítására, hatékonyságának, átláthatóságának és a folyamat irányíthatóságának növelésére fordítják.
A projektek végső nyertese természetesen a lakosság, mivel az ügyintézés jelentősen egyszerűbbé, a sorban állás megszűnésével gyorsabbá is válik. Az egységes e-közigazgatási rendszerek szolgáltatásai elérhetővé válnak majd a városokban a térségükben működő kis- és középvállalkozások számára is, ez pedig hozzájárulhat a cégek gazdasági aktivitásának és üzleti lehetőségeinek erősödéséhez.
(Menedzsment Fórum)
2,7 milliárd forint uniós pályázati pénz e-kormányzatokra
2,7 milliárd forintnyi támogatást nyert el 6 település az önkormányzati elektronikus ügyintézés bevezetését segítő uniós informatikai pályázaton - tette közzé az informatikai tárca.