Széles körben ismert, hogy a megbízhatósági követelmények, melyek a védelmi beszerzésekkel kapcsolatosak, megfelelő képzettséget és gyakorlatot igényelnek, amelyek csak speciális képzés eredményeképpen érhetők el. Az ARMP-5 azokat, a képzési formákat mutatja be, amelyekkel a személyzet alkalmassága érhető el a beszerzési folyamat különböző szintjein.
Ne felejtsük el, hogy a megbízhatóság és karbantarthatóság fontossága nem ér véget azzal, ha a berendezést használatba adjuk, szolgálatba állítjuk. Valójában, amikor egy berendezés használata megkezdődik, a megbízhatóság minősítése teljes terjedelemben akkor lesz végrehajtható. Az ARMP-6 meghatározza azokat a módokat, amelyek a szolgálatba állított berendezések megbízhatósági követelményeinek minősítésére alkalmasak. Megadja azokat az adatokat, amelyeket gyűjteni kell és rámutat arra, hogy ez milyen nehéz, de mégis milyen fontos feladat a gyakorlatban.
Az ARMP-7 egy szótár, amely az ARMP sorozat műszaki fogalmait tartalmazza.
És végül az ARMP-8 tartalmazza a kereskedelemből beszerzett eszközök megbízhatóság - karbantarthatóság vonatkozású követelményeit. Ezt egyes NATO államok előszeretettel alkalmazzák, mivel igen lerövidíti a beszerzések határidejét. Ezen belül, sok információt ad, a hibaszázalékokra, a hibamódokra, vizsgálati eredményekre, stb. Természetesen a mód behatárolja az ellenőrzés, szabályozás eszköztárát is, amelyet a projekt irányítója alkalmazhat. Az ARMP-8 útmutatást ad ezen követelmények között a projekt irányítója számára, hogy hogyan tudja a leghatékonyabban biztosítani a szerződő fél számára a követelményszint teljesítését, miközben a járulékos vizsgálatok és ellenőrzések lehetősége a minimálisra korlátozódik.
Ezek a dokumentumok széles körben alkalmazottak a NATO-ban, és általában nagyon hasznosan segítik a projektek irányítóit és a szakembereket. Nagyszámú projektben bizonyították, hogy sikeresen alkalmazták őket a termék megbízhatósága és karbantarthatósága biztosítására.
Át kell gondolni a megbízhatósági előírásokban és követelményekben meghatározottakat. Ezek jelenleg egy minimális elfogadási szintet határoznak meg a meghibásodások közötti átlagos időre, így mintegy állandó hibaszázalékot adnak a berendezésekre. Ez erősen szemben áll a teljes körű minőségirányítás, a TQM és a folyamatos minőségjavítás követelményeivel. Arról nem beszélhetünk, mi történik, ha egy berendezés a hibás. Még tovább, talán a legfontosabb, amit akarunk, hogy legyen előírva a hibamentes működés időtartama. A mi megbízhatósági szabályaink lehetővé teszik számunkra, hogy meghibásodás mentes üzemeltetést követeljük meg, inkább, mint egy meghatározott arányú berendezéshibát, legyen az bármilyen kicsiny is.
A védelmi pénzekért folytatott világméretű és egyre növekvő verseny fényében kézenfekvő - és még inkább, hogy a modern minőségirányítási elvekkel összhangba kerüljön - a NATO széleskörűen felülvizsgálja a Szövetségi Megbízhatósági és Karbantarthatósági Kiadványokat is.
Forrás: Minőségportál
A hadfelszerelési eszközök beszerzésének katonai minőségirányítási feladatai
A megváltozott társadalmi, gazdasági környezet jelentősen megnövelte a hadfelszerelési eszközök beszerzésében résztvevők munkáját és felelősségét, ugyanis piacgazdasági viszonyok között számos jogszabály és belső utasítás körültekintő figyelembevétele mellett kell kiválasztani a szállítókat.