Az első számú játékgyártó, amelynek tulajdonában a Barbie mellett olyan márkák vannak, mint a Matchbox és az American Girl, nettó árbevétele az előző évi 270 millió dollárról 255,9 millióra esett vissza, teljes forgalma két százalékkal 1,67 milliárd dollárra csökkent. A Reuters értesülése szerint a Barbie-babák forgalma 13 százalékkal volt kevesebb, mint az egy évvel ezelőtti iskolakezdéskor, míg például a Fisher-Price márka forgalma hét százalékkal, az American Girl kilenc százalékkal nőtt.
A Mattel vezérigazgatója, Robert Ecker az eredményekhez hozzátette: "Mivel a vásárlókat a jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzet is elkedvetlenítette, sok kereskedő karácsonyra is vonakodik raktárra rendelni a kevésbé fogyó termékekből.” Ugyanakkor a kereskedők, akárcsak a játékgyártók, nagyban függnek a karácsonyi szezontól, amely általában az egész éves profit 50 százalékát is megtermeli.
(Menedzsment Fórum)
Barbie kiment a divatból
A Mattel Inc. harmadik negyedéve rosszul alakult, és ezt főleg Barbie-nak köszönheti, amelynek eladásai 13 százalékot zuhantak az elmúlt három hónapban. A kereskedők már a karácsonyi készletek között sem látják szívesen a híres babát.