1p

A Mattel Inc. harmadik negyedéve rosszul alakult, és ezt főleg Barbie-nak köszönheti, amelynek eladásai 13 százalékot zuhantak az elmúlt három hónapban. A kereskedők már a karácsonyi készletek között sem látják szívesen a híres babát.

Az első számú játékgyártó, amelynek tulajdonában a Barbie mellett olyan márkák vannak, mint a Matchbox és az American Girl, nettó árbevétele az előző évi 270 millió dollárról 255,9 millióra esett vissza, teljes forgalma két százalékkal 1,67 milliárd dollárra csökkent. A Reuters értesülése szerint a Barbie-babák forgalma 13 százalékkal volt kevesebb, mint az egy évvel ezelőtti iskolakezdéskor, míg például a Fisher-Price márka forgalma hét százalékkal, az American Girl kilenc százalékkal nőtt.

A Mattel vezérigazgatója, Robert Ecker az eredményekhez hozzátette: "Mivel a vásárlókat a jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzet is elkedvetlenítette, sok kereskedő karácsonyra is vonakodik raktárra rendelni a kevésbé fogyó termékekből.” Ugyanakkor a kereskedők, akárcsak a játékgyártók, nagyban függnek a karácsonyi szezontól, amely általában az egész éves profit 50 százalékát is megtermeli.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!