2p

Minden harmadik magyar felnőtt rendelkezik személyre szóló biztosítással. A legelterjedtebb forma a vegyes életbiztosítás, majd a nyugdíj- és az elérésre szóló életbiztosítás következik.

Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézetnek a tavalyi harmadik negyedévre vonatkozó felmérése a biztosítási piacról.

Az életbiztosítások tulajdonosainak egyharmadát családjuk anyagi körülményeinek fenntartása motiválja. Második fő indok egy váratlan baleset anyagi nehézségeinek áthidalása, illetve a takarékoskodás későbbi kiadásokra.

Több férfi köt kockázati életbiztosítást

Az elmúlt két évben jelentősen átrendeződött a személyre szóló biztosítások megoszlása. A vegyes életbiztosítások aránya 22-ről 33, a kockázati életbiztosításoké 11-ről 19 százalékra nőtt. Csökkent viszont az elérésre szóló biztosítások aránya 35-ről 24 százalékra, kisebb mértékben pedig a nyugdíj-, illetve magán balesetbiztosítás pozíciója is gyengült.

Egyes formáknál azonban különbségek tapasztalhatók. Például elérésre szóló életbiztosítást több nő kötött, mint férfi. Az átlagot különösen meghaladja a diplomások és a vidéki nagyvárosok lakóinak aránya.

Az önkéntes alapú nyugdíjbiztosítás leginkább a havi nettó 200 ezer forintnál nagyobb jövedelmű háztartásokban élőkre jellemző.
Kockázati életbiztosítással sokkal több férfi rendelkezik, mint nő, ahogyan a legalább érettségizettek is felülreprezentáltak.

A motívumok közül elsősorban a család anyagi körülményeinek fenntartása jellemző a férfi, 50 évesnél idősebb és a kisebb vidéki kisvárosban élő biztosítottakra. Esetleges baleset anyagi következményeinek áthidalása végett a leginkább férfiak és magas jövedelműek kötöttek életbiztosítást.

Általában férfiak és nők egyforma arányban rendelkeznek életbiztosítással. A motívumok közül azonban balesetük esetén a gondoskodás a családjukról inkább vezérli a férfiakat, míg a nők közül többen tekintik a takarékoskodás egyik formájának az életbiztosítást, illetve kevesebben gondolják végig a biztosítás célját.

A lakossági biztosítási piac fő adatait a GfK Piackutató Intézet negyedévenként tárja fel, a 15 éves és idősebb felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése révén.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!