Elsősorban cégekhez kihelyezett képzések szervezésére szakosodtunk, azon belül is leginkább a nyelvi képzéseinkre van igény, - fejtette ki Hesz Viktória, a DBOK tanulmányi igazgatója. Felkeressük a vállalkozások vezetőit és felajánlunk nekik, valamint munkavállalóiknak egy olyan oktatási és továbbképzési rendszert, amely házhoz megy.
Ha létrejön az üzlet, megszervezzük az oktatást – szintfelmérők levezénylése, csoportok összeállítása, tankönyvek meghatározása, tanárok leszerződtetése, oktatás kivitelezése, időszaki tanfolyamzáró tesztek összeállítása, vizsga, értékelés, új szerződés megkötése és az egész elölről. Vannak cégek, akik csak egy szerződés erejéig dolgoznak velünk és vannak, akik évek óta mindig megújítják.
Oktatás adóból
A felnőttképzésről szóló 2001. évi CI. Törvény lehetővé teszi a cégek számára, hogy az általuk kifizetett éves bruttó munkabér 1,5 százalékát kitevő Szakképzési hozzájárulásából a fizetendő járulék meghatározott százalékát saját munkavállalói képzésére fordítsa:
- mikro- és kisvállalkozások esetében a fizetendő járulék maximum 60 százalékát,
- egyéb hozzájárulásra kötelezettek esetében a fizetendő járulék 33 százalékát.
Az akkreditációknak köszönhetően a mi iskolánk is jogosult a szakképzési adó terhére biztosítani az oktatást.
Alacsony létszámmal is bővülés
A DBOK 1999-ben indult 3 fő állandó munkatárssal, amelyhez egy alapítvány biztosította a kezdőtőkét. Benyújtottuk számukra az üzleti tervet, amely elnyerte a tetszésüket, így megkezdhettük a tényleges munkát. A cég működési mechanizmusából adódóan nem kell több állandó munkatárs, mert az adminisztrációs tevékenységet ilyen kis létszámban is meg tudjuk oldani. Ugyanakkor csaknem 100 fő óraadó tanárt foglalkoztatunk különféle mértékben.
Van köztük olyan, aki csak egy-egy tanfolyamot vállal, mert alapvetően nem az oktatásból él. Kapcsolatban állunk olyan tanárral is, aki több iskolában is tanít, és szép számmal akad olyan is, aki csak az általunk biztosított órákból él. 2003-ban a telemarketing rendszerünk bevezetésével bővültünk további egy fővel, akinek köszönhetően számottevően nőtt a kereslet az iskolánkra.
Nemrég kiadtunk egy nyelvtani rendszerező könyvet, amely viszonylag sikeres a piacon, kb. 5000 példány kelt el a mai napig úgy, hogy nem hirdetjük, és csak egy terjesztőn keresztül forgalmazzuk.
Nehéz újítani
Oktatási intézményként szigorúan a törvényes keretek között kell működnünk, nem díjazzák az újításokat. Figyelembe kell vennünk a központi programokat, és az előírt tantervek szerint kell minden tevékenységet folytatnunk, ezért eléggé meg van kötve a kezünk. Ha akkreditáltatni akarunk egy programot, csak az előírt tanmenet szerint építhetjük fel, másképp nem akkreditálják.
Új cégként betörni az oktatási piacra fáradságos, nehéz munka, főleg azért, mert mindenhol referenciákat kérnek és ugye, az egy induló cégnek nincs. Ennek ellenére nem szabad elkeseredni. Jól felépített üzleti modellel lehet találni az elején is olyan patrónust, aki szárnyai alá veszi projektünket. Természetesen minden a kezdőtőkéről szól és annak a lehető leghatékonyabb befektetéséről. Eleinte a lehető legkevesebbet szabad csak befektetni, nem mindig a nagy üzlet a legkifizetődőbb. Csak akkor érdemes sokat invesztálni egy cégbe, ha biztosnak érezzük a sikert.