A kampányba - amely szeptembertől decemberig tart - bevonnak mezőgazdasági, feldolgozott és kiskereskedelmi termékeket, italokat, disznóhúst, import és exportcikkeket, különböző készülékeket és játékokat. Különösen az áruk egészségügyi hatását vizsgálják majd - közölte a kormány.
"Ez egy különleges harc, amely során megkíséreljük fenntartani a fogyasztók érdeklődését és megvédeni egészségüket, emellett megőrizni a kínai termékek presztízsét és nemzetünk imázsát" - idézte Wu Yi miniszterelnök-helyettest a Bloomberg. A politikus a múlt héten a legfontosabb kormányzati feladatnak nevezte az árucikkek minőségének javítását.
A fogyasztói áruk világszerte legnagyobb exportőre - amely egyebek között játékokat és ruhákat ad el - harcot indított annak érdekében, hogy megvédje a Made in China brandet, miután számos cég visszahívta termékeiket, amelyek nem feleltek meg a minőségi előírásoknak.
A kínai termékek visszarendelése minőségi és biztonsági problémák miatt megszaporodott az elmúlt hetekben. A Mattel nevű cég több mint húszmillió Kínában készített játékot hívott vissza, míg Hollandia gumimatracokat vont ki a forgalomból, Új-Zéland pedig kínai ruhákat vett le a boltok polcairól.
A kínai hatóságok szerint nem jelentős a visszahívott árucikkek mennyisége, mivel az az exporttermékek csak kis hányadát teszik ki. A bevont termékek aránya csupán 0,3 százalék az USA-nak eladott összes, 6,2 milliárd játékhoz viszonyítva. Úgy vélik: a kínai exportcikkek minőségi problémáit a média túlozza el.