A nagy üzletláncokhoz tartozó áruházak jelenleg mintegy 65 százalékot mondhatnak magukénak a hazai játékkereskedelemből, de ez néhány év alatt elérheti a világ fejlett piacain átlagosnak számító 75 százalékos arányt. A kisebb boltok ellehetetlenülése miatt a nagykereskedők is a hipermarketeknek történő beszállítás arányát növelnék. Ugyanakkor a hagyományos boltok a szakképzett eladókkal és a szélesebb termékválasztékkal kívánják felvenni a versenyt a hipermarketekkel.
[ajanlo=87][igazitas=left/]A keresekedők 50-65 százalék közé teszik a karácsony részesedését az éves forgalomból, a vásárlók az ünnepek előtti két-három hétben költik a legtöbbet játékokra. A magyar vevők ma már főleg külföldi termékek közül válogathatnak az itthoni üzletek poclain. Míg 10-15 éve a hazai gyártmányú játékok aránya megközelítette az ötven százalékot, addig napjainkra ez az arány tíz százalékra csökkent. A magyar piac adottságai miatt méretgazdaságossági okokból sem éri meg kizárólag játékgyártással foglalkozni, írja a Világgazdaság.
Külföldi termékek uralják a hazai játékpiacot
Egyre nő a külföldi gyártók és hipermarketek részesedése a magyarországi játékpiacon, amelynek méretét szakértők tavaly 24-30 milliárd forintra becsülték. Idén a piaci szereplők 10-15 százalékos bővülést várnak, írja a Világgazdaság.