3p

A sertéshús, különösen a mangalicahús, valamint a baromfihús, a libamáj, a téliszalámi és a tokaji aszúborok iránt a legnagyobb a kereslet a magyar élelmiszeripari termékek közül a távol-keleti piacokon. Ez derült ki az ITD Hungary és a Magyar Húsiparosok Szövetsége által szervezett távol-keleti programokon, amelyeken 24 pincészet és 4 húsipari cég vett részt.

Egy távol-keleti húsipari roadshow-n (Vietnám, Hongkong, Dél-Korea, Japán) és két nemzetközi borkiállításon (Szingapúr, Hongkong) arattak sikert a hazai húsok és borok. Felismerve az Európában tapasztalható stagnálást, a hazai húsipari vállalatok új piacokat kerestek, így vált számukra hangsúlyossá Ázsia. A 2007. és 2008. évi exportadatok szerint, a sertés- és baromfihús, illetve hústermék kivitelünk már több mint egytizede került Ázsiába, ennek meghatározó része Japánba és Dél-Koreába.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke elmondta, Hongkong elsősorban összekötő szerepet tölthet be Kína felé, mert az országgal egyelőre nincsenek érvényben a közvetlen szállításhoz szükséges államközi egyezmények.

Az elnök hozzátette, Vietnám jelenleg fehér folt ugyan a hazai húsipari exportőrök térképén, de a 86 milliós piac rendkívül nagy lehetőségekkel kecsegtet. Jelzi ezt, hogy az elmúlt hónapokban két magyar-vietnámi vegyesvállalat is nyitott termelőegységet Vietnámban. Az igényes japán, koreai és hongkongi piacon a kiemelkedő minőségű magyar sertés- és baromfihús, valamint a libamáj iránt jelentős a kereslet.

Borfronton is jeleskedtek a magyar termékek. Az október végi szingapúri kiállítás magyar standján kilenc termelő mutatta be borait. "Itt a prémium kategóriás édes desszertborok voltak a legnépszerűbbek, mert kimondottan a drága luxustermékeket keresik ebben a térségben, de a középkategóriájú borok iránt is egyre nő a kereslet" – hangsúlyozta Süveges-Szabó László, az ITD Hungary üzletfejlesztési igazgatója.

A november elejei hongkongi programon, amely Ázsia egyik legnagyobb borkiállítása, Magyarország első alkalommal vett részt. 34 ország, 525 kiállító, 12 ezer szakmai látogató – ez a mérlege a hongkongi boreseménynek, amelyen 15 magyar pincészet több mint 40 bort mutatott be.

Az ITD Hungary 2009-ben minden eddiginél jelentősebb szakmai támogatást nyújtott az élelmiszeripari ágazatnak: az Ügynökség szervezésében idén 280 kis- és középvállalkozás 17 ország rendezvényein vehetett részt, ahol több mint 2500 tárgyalást folytattak potenciális nemzetközi partnereikkel.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!