2p

A Levi Strauss bejelentette: mégsem adja el a cég tulajdonában lévő Dockers márkát, mivel senki nem ajánlotta meg az általuk kért vételi árat.

A Levi Strauss bejelentette: mégsem adja el a cég tulajdonában lévő Dockers márkát, mivel senki nem ajánlotta meg az általuk kért vételi árat.

A cég májusban jelentette be először, hogy el kívánja adni a márkát, mivel így a hagyományos Levi’s márkára fókuszálva könnyebben tud alkalmazkodni a megváltozott piaci körülményekhez. Szintén nagyobb hangsúllyal akarta kezelni a diszkontláncokban értékesített Signature kollekcióját. 2003-ban a cég teljes forgalma 4,1 milliárd dollár volt, melyből a Levi's márka hetven százalékkal, a Dockers 24 százalékkal, a Signature pedig hat százalékkal részesedett. Az elmúlt negyedévben már a Dockers 21, a Signature 11 százalékot képviselt, írja a Reuters.

A Menedzsment Fórum korábban beszámolt arról, hogy a cég régóta gondokkal küszködik, melyeken vállalati szerkezete átalakításával, illetve számos gyár bezárásával próbál úrrá lenni. A nagy amerikai farmergyártó ugyanis az utolsó pillanatig kitartott a fajlagosan drága amerikai gyártás mellett, továbbá sikertelenül próbálta meghódítani az újabb generációkat, miközben a farmergyártásban egyre nagyobb konkurenciával volt kénytelen szembenézni.

A cég az évi 1,4 milliárd dolláros árbevételt generáló Dockers megtartása mellett az új üzletpolitikát, illetve a megfelelő ajánlat hiányát hozta fel érvként. A Levi Strauss arról is szeretné meggyőzni befektetőit, hogy nincsenek likviditási problémái, és eleget tud tenni adósság-fizetési kötelezettségeinek.

Az ügyet jól ismerő befektetési szakemberek szerint a Dockers nem keltett különösebb érdeklődést, formálisan mindössze két ajánlat érkezett a márka megvásárlására. A Perry Ellis mellett legutóbb a Vestar Capital Partners jelentette be érdeklődését, azonban mindkét ajánlatban szereplő vételi ár alulmúlta a Levi Strauss elképzeléseit.

Eközben pedig a cég egyre jobb eredményeket produkál. A napokban bejelentett harmadik negyedéves adatok szerint a Levi ismét nyereséges, és úgy tűnik 1996 óta először a teljes pénzügyi évre is hasonló sikerekről tud beszámolni – feltéve persze ha a karácsonyi szezonban is jól teljesít. Az év első kilenc hónapjában a forgalma mindenesetre 2,92 milliárd dollár volt, szemben a tavalyi azonos időszak 2,89 milliárdjával.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!