Faltörő kosok a csatársorban: Jászai és Balogh. Mondja el véleményét!
Faltörő kosok a csatársorban
A Dream Team csatársorába két rámenős, "szemtelenül" fiatal, s az utóbbi években kiugróan magas növekedést elért menedzser verekedte be magát.
A csatársor. Kattintson a képre az egész csapatért! |
Az eddigi teljesítménye alapján nagy jövő előtt álló ékpár egyik tagja a mindössze 31 éves Jászai Gellért, aki öt év alatt gyakorlatilag a semmiből vált a Balaton-part meghatározó befektetőjévé. Az üzletember az SCD Group Kft.-t még 2000-ben alapította 3 millió forinttal, ehhez képest ma a törzstőke 513 millió forintra rúg.
Az 51 százalékban Jászai tulajdonában lévő ingatlanfejlesztő cég - brit üzleti partnerekkel szövetkezve - 2004-ben és 2005-ben robbantott: felvásárolta a "fél Balaton-partot", azaz az ott működő legnagyobb idegenforgalmi cégeket: a Siotourt, a Balatontouristot és a Zalatourt. Érdekesség, hogy az összesen mintegy 10 milliárd forintba kerülő terjeszkedés egyik fő hitelezője az OTP volt, amely
a közelmúltban többségi tulajdont szerzetta SCD-csoport egyik társaságában, az SCD Lízing Rt.-ben.
A 2005-ben várhatóan 10 milliárd forintos bevétellel záró vállalat jelenleg több tucat hazai ingatlanfejlesztésben vesz részt, többek között Budapesten. A tervek még nagyratörőbbek: 15 év alatt mintegy 100 milliárd forintot kívánnak belepumpálni a Balaton-partba, egy komplex turisztikai fejlesztési program keretében. Már elkezdődött a partszakasz kempingjeinek négycsillagossá fejlesztése, illetve - egy 4 milliárdos beruházás keretében - a Club 218 nevű apartmanház építése a siófoki Aranyparton.
Balogh: magyaros virtusA csatársorban elengedhetetlen "fineszes" húzásokért nem kell a szomszédba mennie a Jászainál csak néhány évvel idősebb, 36 éves Balogh Leventének sem. Az élelmiszeripari gépészként és élelmiszer-tartósító technikusként végzett menedzser ugyanis profi cselgáncsos volt, mielőtt 2004-ben átvette volna a Szentkirályi Ásványvíz Kft. vezetését.
A családi vállalkozás növekedése önmagáért beszél: a cég piaci részesedése a hazai ásványvízpiacon korábban egy év alatt 0,2 százalékról 4 százalékra nőtt, 2004 végén 7 százalék volt, 2005-re pedig elérte a 15 százalékot. Az ambíciózus terveket jelzi, hogy a társaság idén a piac egynegyedének megszerzését tűzte ki célul. A Szentkirályi 2003 óta megharmincszorozta eladásait, forgalma 2005-ben 4,5-5 milliárd körül alakult, 2004-ben pedig a párizsi Aqua Expón megszerezte a nemzetközi elismerést jelentő Eauscar-díjat a szénsavmentes ásványvíz kategóriában.
A társaság sikerének magyarázata részben
a jól megválasztott marketingstratégia, mondta el korábban az mfor.hu-nak Balogh. Szerinte a sikerben része van annak is, hogy a társaság száz százalékosan magyar tulajdonú, és "ezt nem is kívánják titkolni". Annyira nem - tesszük hozzá -, hogy ez a cég reklámjaiban hangsúlyosan szerepel. Ez is jelzi: a társaság egyértelműen számít a Balogh által említett "nemzeti össszetartásra".
Érdekesség, hogy a márka felküzdötte magát a Young & Rubicam legnépszerűbb brandeket számbavevő listájára is. A Márkaméter névre hallgató rangsorban még a kutató cégnek is meglepetést okozott, hogy a Szentkirályi - mint mondták - minden előzmény nélkül a legismertebb, nagyon kedvelt márkanevek közé került 2005-re.
Mondja el véleményét!Ön kit tett volna be a 2005-ös menedzserválogatottba, esetleg kit ültetett volna a cserepadra?
Legyen ön is szövetségi kapitány!
Menedzsment Fórum[velemeny/]