A videók nem a jelenlegi sorozatból kivett részletek lesznek, inkább a szappanopera történésein alapuló klipek, ráadásul más színészekkel. Elsőként a Vodafone brit előfizetői fizethetnek elő majd a szolgáltatásra, később pedig a tévétársaság amerikai mobilpartnere, a Verizon Wireless is megkezdheti a „mobizódok” sugárzását.
[ajanlo=87][igazitas=left/]A szórakoztatóipar és a marketing házasságából származó legfiatalabb „gyermek” funkcionálisan megsokszorozza szülei kapacitását. Az egy perces klip szórakoztat, reklámoz egy televíziós sorozatot, és tartalommal tölti meg a még kihasználatlan 3G-hálózatokat, nem beszélve arról, hogy fellendíti a lejátszásukra alkalmas készülékek forgalmát.
A reklámügynökségek szerint a felhasználókat az sem zavarja majd, hogy a beszélgetésre szánt perceik fogynak a klipnézegetéssel. Ha a műsor érdekli őket, a reklám jelleget is alig veszik észre. Ráadásul mindezt önként vállalják. Nyilvánvaló, manapság minden amerikai marketinges erről álmodik.
A mobizód formátum nem korlátozódik majd a jelenleg is futó sorozatokra. Ezek a műsorok akkor lesznek igazán hatékonyak a reklám szempontjából, ha kizárólag mobilon lehet majd elérni őket, ahelyett, hogy egy tévéműsor átirataként jelennek meg. Gyakorlatilag bármely termék gyártója előállhat a saját mobizódjával, amelyet hasonlóan különböztetnének meg a sorozatoktól, mint a tévéreklámokat. A reklámszakértők szerint azok a cégek, akik előre gondolkodnak, most támadják meg a célközönséget ingyenes tartalmakkal, még mielőtt a fizetős sorozatok megjelennek az apró képernyőkön.
Menedzsment Fórum
Mobizódok szappanopera-függőknek
Az amerikai Fox televíziócsatornán futó, „24” című nagy sikerű televíziós sorozat producerei új műfajt alkottak: januártól mobiltelefonra komponált, egyperces mini-epizódokat gyártanak majd az előfizetők számára.