2p

A férfiakat fogyasztóként kevesebb sérelem érte az utóbbi három évben, mint a nőket - derül ki a Tárki Zrt. által végzett Omnibusz kutatás eredményeiből.

A felnőtt lakosság körében az év elején végzett felmérés adatai azt mutatják, hogy az elmúlt három évben átlagosan minden negyedik lakossal fordult elő, hogy valamilyen termék vagy szolgáltatás vásárlása során sérelem érte.

A sértettek nemi megoszlását vizsgálva az derült ki, hogy a férfiakat kevésbé érik fogyasztóként sérelmek. A nőket leginkább a ruhavásárlás és az élelmiszervásárlás során, illetve a szolgáltatások közül a közüzemi szolgáltatások és a javítási, szerelési szolgáltatások körében érik leginkább a hátrányok.

A férfiak legnagyobb arányban a banki és pénzügyi szolgáltatások kapcsán esnek áldozatul önmaguk figyelmetlenségének vagy a szolgáltatók megtévesztésének. A fogyasztói sérelmeket az iskolai végzettség alapján alkotott csoportokon belül vizsgálva a kutatás megállapítja, hogy a sérelmezettek aránya a képzettség növekedésével folyamatosan nő.

A 8 általánossal nem rendelkezők csoportjában a fogyasztói sérelmet elszenvedettek aránya 7,1 százalék, míg az egyetemi diplomával rendelkezők között már 45,8 százalék. Ennek oka a Tárki szerint az, hogy a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők valószínűleg jobban odafigyelnek a fogyasztókat érő sérelmekre, és tudatosabb fogyasztóként fontos számukra, hogy jogaik érvényesüljenek, ezért többször észlelik, ha megkárosítják őket.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!