2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vállalati döntéshozókkal folytatott konzultációk során beszélgetőtársaink gyakran úgy gondolják, hogy tökéletesen átlátják és kézben tartják cégüknél a beszerzést. Ilyenkor néhány további, a részletekre vonatkozó kérdést teszünk fel és rendszerint gyorsan kiderül hogy mindez nem vonatkozik az indirekt beszerzésre.

A cégek általában nagy gondot fordítanak az alapanyagok, a termeléshez szükséges gépek beszerzésére, ugyanakkor nem jut elég energia az olyan egyéb területekre, mint az IT, a távközlési szolgáltatások, az energia, a marketing, az irodaszerek… (A sor még hosszan folytatható, a létesítmény fenntartástól a flottamenedzsmenten át egészen a rágcsálóirtásig.)

A költés ezeken a területek rendszerint nem óriási, nem mérhető össze az alaptevékenység direkt költségeivel, ugyanakkor a kategóriákat összeadva rendszerint szép számok kerekednek ki. Most, a nehéz időkben egyre inkább felértékelődnek ezeken a területeken elért megtakarítások.

Magyarországon csak a legnagyobb vállalatok engedhetik meg maguknak, hogy kizárólag az indirekt beszerzésre összpontosító szakembereket foglalkoztassanak. Számos cégnél ez a beszerzések “senki földje”. Valakire mindig kiosztják ezeket a feladatokat, de mivel ők ezzel egyéb munkájuk mellett foglalkoznak, rendszerint rákényszerülnek, hogy a legegyszerűbben és legkönnyebben lebonyolítható, nem pedig a leghatékonyabb  megoldást válasszák.

Az indirekt beszerzés jellemzően az a terület, ahol a beszerzési szolgáltató bevonásával mindenki nyer. "Miért fizessek egy külső szolgáltatónak, ha eddig házon belül, ingyen megoldottuk ezeket az indirekt beszerzési feladatokat?" - kérdezik gyakran. A válasz egyszerű: Azért mert az így elért megtakarítások mértéke a beszerzési szolgáltatónak / tanácsadónak kifizetett díj többszöröse lehet. Ráadásul ennél lényegesen többről van szó.

Ahol nincs megfelelő kapacitás új beszállítói források felkutatására, versenyeztetésre, a szerződések újratárgyalására, a beszállítók könnyen elkényelmesednek. A “kívülről” jött, az eredményben érdekelt beszerzési szolgáltató megjelenése élénkíti a beszállítói versenyt, növeli a minőséget. A beszerzési szolgáltatót igénybe vevő vállalat nem egyszerűen csak csökkenti költségeit, hanem jobb, színvonalasabb szolgáltatásokhoz jut, biztonságosabbá teszi működését.

Forrás: Procuris

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!