Rüsselsheimben a bochumi szálítmányok kimaradása miatt kedden délelőtt részben beszüntették a Vectrák gyártását, korábban pedig az antwerpeni egység is bejelentette, hogy hasonló okok miatt délután két órától leállítják a gyártószalagokat, számol be az APA hírügynökség.
A Der Spiegel információi szerint az eisenachi gyárban is leállt a gyártás. Igaz, ott a leállást a gyenge kihasználtság miatt már korábban bejelentették.
Rüsselsheimben időközben tovább folytatódtak a tárgyalások a menedzsment és a szakszervezetek között. A közös cél szerint Rüsselsheimben, Bochumban és Kaiserslauternben 2010 után is gondoskodni kell a gyárak fennmaradásáról. A vezetés szerint azonban ennek feltétele, hogy az üzemek versenyképessé váljanak.
Az csupán kedden délután dől el, hogy a bochumi gyárban dolgozók felveszik-e a munkát. Willi Gröber, az IG-Metall helyi képviselője szerint a munkavállalók pozitívan fogadták, hogy a tárgyalások során megmozdult valami. A dolgozók képviselői hétfőn úgy nyilatkoztak, addig nem veszik fel a munkát, amíg a vezetés el nem áll a tömeges elbocsátás tervétől.
A bochumi üzemi tanács vezetésének hétfői közlése szerint az Opel egyes nagy-britanniai, belga és lengyel gyáraiban is leállt a munka, ezt az információt azonban a cég nem erősítette meg.
Mint azt a Menedzsment Fórum korábban megírta, a GM 12 ezer munkahelyet akar leépíteni Európában a következő két évben, az Opel német gyáraiból 10 ezer dolgozót küldenek majd el. A leépítés különösen a bochumi és a rüsselsheimi egységekben dolgozókat érinti: ott a tervek szerint 4-4 ezer dolgozó kerül az utcára.
(Menedzsment Fórum)
Újabb három Opel-gyárban állt le a munka
Ami korábban még csak feltevés volt, keddre valósággá vált: a bochumi gyárban csütörtök óta tartó munkabeszüntetés következtében a rüsselsheimi és az antwerpeni gyárban is kénytelenek voltak leállítani a munkát, emellett Eisenachban is szünetel a termelés.