5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ma már nem számít újdonságnak egy-egy céges blog, jól használni ezt az internetes marketingeszközt nem is olyan könnyű. A legfontosabb szabály talán az lehet: a cégvezetők ne hagyják magára a vállalat blogját, mert az elavult információkat, megválaszolatlan kérdéseket tartalmazó internetes naplónál nincs szánalmasabb látvány. Érdemes továbbá nemcsak blogban, hanem teljes "webkettes" megjelenésben is gondolkodni, mint például az Iwiwen, vagy más közösségépítő oldalakon.

A közösségi oldalak is népszerűsíthetik a céget (Mfor-montázs)

Ma már nem igazán vitatéma, hogy kell-e céges blog, vagy sem, a cégvezetőknek inkább azon kell elgondolkodniuk, hogy fenn tudják-e tartani a cégük munkájával foglalkozó webes naplót, vagy sem. A kérdés különösen élesen vetődik fel akkor, ha tisztában vagyunk vele: a vállalati és marketingblogok hatását szinte lehetetlen pénzben kifejezni.

"Számszerűen az mérhető, hogy hányan olvasták a blogot illetve, hogy hány bejegyzés született. Az, hogy maga a blog a márkára milyen hatásal van, rendkívül nehezen mérhető, számszerűsíteni ennek hatását pedig szinte lehetetlen" - mondta el korábban az mfor.hu-nak Nyeste Dániel a Friesland Hungária zRt. marketingese a Pöttyös "túrórudiblogról". Annak ellenére, hogy nem lehet mérni a hasznot, a cégnél úgy gondolják, ma már magára valamit is adó márka nem lehet meg a fogyasztóival zajló, napi interaktív kapcsolat nélkül, amire a blog kiváló lehetőséget teremt.

Az üzleti jellegű blogok többféle feladatot láthatnak el: egy-egy konkrét vállalattal kapcsolatos híreket is meg lehet osztani ilyen formában, de gyakoribb az egyes márkákra, termékekre fókuszáló webnapló. Ilyen például a már említett Friesland Pöttyös-blogja, ahol épp a legfrissebb, Ladás-játékról is lehet információkat olvasni. A cégek, kisvállalkozások "tanácsadó"-blogot is üzemeltethetnek, ahol az érdeklődőket egy-egy adott szakterülettel kapcsolatos, általános jellegű információval, segítséggel láthatják el a vállalat szakemberei. Ilyen például az Onlinemarketing.hu Kft. saját blogja, amely piaci információkat, praktikákat oszt meg olvasóival. A cél természetesen újabb potenciális ügyfelek meghódítása.

Talán a legizgalmasabbbak a vírusmarketing célú blogok. Ilyen volt a Magyar Posta egy víruskampányának kiegészítőjeként üzemelő oldala: a bejegyzéseket egy kitalált csapat, az Elsőbbségi Különleges Alakulat "vadászai" írták. Az ő "feladatuk" az volt, hogy bebizonyítsák: nincs minden rendben Magyar Posta elsőbbségilevél-szolgáltatásával, mert az nem lehet, hogy a levelek maguktól ilyen gyorsan érnek célba.

"Egy olyan réteget akartunk megszólítani a kampánnyal és a blogal, akikhez nem jutnak el a Magyar Posta hagyományos hirdetései" - mondta a Menedzsment Fórumnak Bognár Bertalan a cég levél üzletágának marketingvezetője. A kampány összköltségét nem szerette volna elárulni, azt viszont elmondta, hogy a marketing-blog beindítása összességében nem drágább, mint egy hagyományos, banneres reklámkampány.

A blog azonban kétélű fegyver is lehet a marketingesek kezében, hiszen a webnaplóknak pont az a lényege, hogy nemcsak a bejegyzéseket szerkesztők, hanem a felhasználók véleménye is megjelenik az oldalon. Novák Péter, a Kirowski kommunikációs ügynökség vezetője szerint az ilyen beszólások csak a kisebb problémát jelentik: olvasói hozzászólásnak álcázva helyre lehet tenni a hepciáskodót, hogy ez csak játék, aki pedig komolyan veszi, az magára vessen. Nagyobb gondot okozhatnak a céget, vagy annak termékeit ócsárló kommentek. "Ez természetesen egy kockázat, de ettől a kockázattól nem szabadna megijednie a marketingeseknek és a cégvezetőknek. Bizonyos vélemények mindenképpen keringenek a köztudatban, és sokszor még jobb is, ha cég saját fenntartású blogjában jelennek meg. Ott ugyanis megválaszolhatók, kulturált körülmények között lereagálhatók a negatív vélemények is" - tette hozzá a cégvezető. Szerinte éppen ezért fontos, hogy kellő figyelmet fordítsanak egy céges webnapló frissítésére a vállalatvezetők, hogy az ilyen véleményeket is időben lereagálhassák.

A másik lehetőséget a közösségépítő oldalakon használhatják ki a cégek. Ilyen lehet például az Iwiw-klub beindítása is. A rendszer nemrég indult, és úgy működik, hogy a közösség tagjai az érdeklődési körüknek megfelelő csoportokhoz (klubokhoz) csatlakozhatnak. A korábban "illegálisan" működő márkaoldalaknak is rengeteg "ismerőse" volt, a tesztidőszak alatt pedig "közösségek" név alatt működött a klubrendszer, és már így több ezer tagja volt például a hivatalos Nokia közösségnek. A szolgáltatás üzemeltetői ezért is joggal bízhatnak abban, hogy a klubrendszer népszerű lesz.

Egyébként külföldi példák is azt mutatják, hogy a céges közösségépítés már nemcsak a jövő, hanem a jelen marketingeszköze. A nyugati példák is azt mutatják, hogy a céges regisztrációk csak akkor váltanak ki ellenérzést a közösségépítő oldalak felhasználóiból, ha azok koncepciótlanok és erőltetettek. A céges megjelenésre pedig felhasználói oldalról is van igény a közösségépítő szájtokon. Egy nemrégiben publikált amerikai felmérés olyan eredményre jutott, hogy a Myspace- vagy Facebook-felhasználók nem idegenkednek a népszerű márkák bejelölésétől.

"A brandek bizonyos értelemben státusszimbólumok is, ezért a fogyasztók személyes énképének szerves részévé váltak. Így az internetes közösségek tagjai sokszor maguk keresik az ismertebb, népszerűbb márkák adatlapjait, hogy személyesen informálódjanak bizonyos termékekről, vagy gyors és első kézből származó választ kapjanak kérdéseikre" - elemezte lapunknak a felmérés megállapításait korábban Novák Péter.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!