Egyelőre vitatott, hogy miként és mikortól. Sok uniós "zöldminiszter" amellett érvel, hogy ezt az új szabályozást még 2011-ben - tehát a most hatályos rendszer lejárta előtt - kell bevezetni. A tagállamok kormányait képviselő Tanács elképzelése szerint az unió területén működő, illetve oda járatokat indító légitársaságoknak adót kellene fizetniük az éves kvótájukon felüli kibocsátás után. Kérdés azonban, hogy a légitársaságok mennyi idő alatt tudnak felkészülni erre a rendszerre.
A miniszterek megvitatják azt is, hogyan tovább a Bali szigetén tartott klímavédelmi ENSZ-konferencia után. A találkozón az Európai Unió hathatós közreműködésével és a német környezetvédelmi miniszter nyomásgyakorlására az Egyesült Államok hajlandó volt vállalásokat tenni a 2012 utáni klímapolitikai lépéseket illetően.
Szintén a tanácskozás napirendjén szerepel, hogy a környezeti folyamatok hogyan és milyen mértékben károsítják az egészséget, milyen lépéseket lehet kidolgozni ezzel összefüggésben, nemcsak nemzeti, hanem uniós szinten is.
A miniszterek emellett új mechanizmust kívánnak kidolgozni a közúti közlekedés üzemanyag-kibocsátásának figyelésére és csökkentésére, áttekintik a környezetvédelem lehetséges büntetőjogi eszközeit, valamint érintik a személyautók széndioxid-kibocsátásának csökkentésével, a növényvédőszerek fenntartható használatával, az EU lehetséges bálnavédelmi szerepével, illetve a területi kohézióval, regionális politikával kapcsolatos kérdéseket.