"A németországi biodízel-gyártási kapacitások 55 százaléka jelenleg kihasználatlan. Lehetségesnek tartom, hogy az év végig sok német biodízel gyárat leszerelnek és külföldön értékesítenek, például Észak-Amerikában" - mondta Peter Schrum.
Miközben az Európai Unió növelni kívánja a bioüzemanyagok használatát a globális felmelegedés megfékezése érdekében, Németországban 2006 végén megkezdték a biodízel adóztatását. A biodízel után fizetendő adó újbóli emelését a kormány 2008 januárjában tervezi 9 euró centről 15 euro centre literenként.
Az adóemelés csaknem teljes összeomlást idézett elő az üzemanyagtöltő állomásokon forgalmazott biodízel értékesítésében. "Szinte teljesen megszűntek a biodízel-eladások a B100 (üzemanyagtöltő állomás) piacon. Teljesen eltűnt a költségelőnyünk a fosszilis eredetű dízellel szemben, és az iparág üzembezárásokkal kényszerül szembenézni" - mondta a szövetség elnöke. "A biodízelnek körülbelül 12 százalékkal kell olcsóbbnak lennie az ásványi eredetű dízel-üzemanyaghoz képest, mivel a biodízel használata esetén nagyobb a járművek üzemanyag-fogyasztása és több generálozás szükséges" - mondta Schrum.
Üzemleszerelését már több vállalat fontolgat jelenleg. Németországi biodízel gyárat idén tavasszal adtak el először, az Egyesült Államoknak. Peter Schrum szerint nem lenne meglepő, ha az év végéig a meglévő kapacitások felét leszerelnék. Az elnök elmondta: idén négy kisebb gyártó jelentett fizetésképtelenséget, és további cégek is erre a lépésre kényszerülhetnek.
A szövetség arra igyekszik rábírni a kormányt, hogy a biodízel-adó automatikus évenkénti emelésének tervezett rendszere helyett egy rugalmasabb rendszert léptessen életbe, amely alkalmas arra, hogy a fluktuáló nyersolaj-árak mellett is folyamatosan biztosítson egy megfelelő árkülönbözetet a fosszilis eredetű dízel és a biodízel üzemanyag között.