Míg 2006-ban csak a fogyasztók ötöde, ma már háromból ketten vásárolnak hamisított márkajelzésű termékeket, legyen szó ruháról, cipőről, vagy éppen óráról. A csalók kedvenc márkái a Louis Vuitton, a Gucci és a Burberry.
A legnagyobb visszatartó erő a gagyi cuccoktól, ha a fogyasztók úgy ítéli meg, hogy a hamis termékekből befolyó pénzekből terrorcselekményeket finanszírozhatnak, ekkor ugyanis többségük elutasítja az efféle cikkek megvásárlását. Eddig azonban bizonyított kapcsolatot csak az IRA, illetve cigaretta hamisítók, illetve csempészek között sikerült feltárni, így a terrorfenyegetés emlegetésének a visszatartó ereje korlátozott, írja a BBC News.
A vásárlók gyakran nincsenek tisztába azzal, hogy a hamisított termékek vevői is törvénytelenséget követnek el. Éppen ezért a tanulmányt készítő Davenport Lyons szakértője, Simon Tracey szerint fel kell hívni az emberek figyelmét a dolog sötét oldalára: "A fogyasztóknak meg kell érteniük, hogy ha hamisítvány vesznek, azzal a bűnözést támogatják".
A statisztikák szerint emellett komoly gazdasági kárral is jár a gagyi termékek megvásárlása, a tanulmány készítői szerint 3,5 milliárd fontot veszít ezzel a kiskereskedelem, az állami adóbevételkiesés pedig évente 800 millió fontra rúg.