A parfümök is szellemi terméknek minősülnek, e döntés alapján teljes jogvédelmet élveznek. Korábban még csak az érzékelés művészetei közül a látásra és hallásra épülő alkotásokat védték törvényileg. Az ízlelés, a szaglás és a tapintás által érzékelhető termékek nem kaptak védelmet, ám úgy tűnik a helyzet most megváltozik.
A belga Bellure cég ellen a LOréal, az Unilever és a Procter and Gamble panaszaira hivatkozva kezdtek vizsgálódni. A Bellure olcsó parfümöket kínált leértékeléseken és különböző bazárokban. Azonban azok előállításához szükséges inspirációt olyan ismert parfümöktől kölcsönözte mint a Lancôme, Cacharel, Armani, Ralph Lauren vagy a Guy Laroche.
Az indiaiak által vezetett cég nem adott hasonló neveket termékeinek, habár azok csomagolása és formája hasonló volt. A botrány akkor robbant ki, mikor egyik konkurense bejelentette a parfümök létezését a LOréalnál. A laboratóriumi vizsgálatok során fény derült ugyanis arra, hogy a hogy a termékek összetevői közel megegyeznek. A tesztek eredményei is igazolták a vállalat félelmeit, hiszen a megkérdezettek 80 százaléka hasonlónak találta a parfümöket, írja a Le Figaro.
Ezért a vállalat bírósághoz fordult, annak érdekében, hogy a LOréal termékeinek hamisítványait betiltsák. A társaságnak arról kellett meggyőznie a bírót, hogy habár külsőleg nem teljesen hasonló a két termék, mégis annak illata a legfontosabb viszonyítási szempont. A védelem szerint a parfümöt is a hatályos szerzői jog védi. A belga cégre várhatóan 1,5 millió eurós büntetést szabnak ki.
Kapcsolódó anyagok:
Parfümházasságot kötött a LOréal és a Diesel
A hamisított márkás áru vásárlása is büntethető