A közleményben úgy fogalmaznak, hogy az, hogy a kormány ígérgetések és fenyegetések után 2024 januárjától végül tényleg megemelte a pedagógusok bérét örömteli fejlemény; de a mostani emelés sem mértékében, sem koncepciójában nem átlátható, ráadásul újabb feszültségeket visz az egyébként is sok tekintetben túlterhelt rendszerbe.
A szakszervezet azon a véleményen van, hogy bár helyes lépés, hogy a kezdő pedagógusok bérét jelentősen megemelve az egyre égetőbb tanárhiányt akarják enyhíteni, de a most alkalmazott bértábla nem differenciál, és így nem is motivál, a korábbi teljesítményt nem honorálja megfelelően. Maga az emelés az egyes munkakörökben nagyon eltérő lehet, a számítás módja pedig egyáltalán nem egyértelmű – tették hozzá, kiemelve, hogy a kormány a mostani emeléssel sem vállalt garanciát arra, hogy a bérek értékállóságát biztosítsa.
Mint írták, értelmezhetjük a mostani emelést egy hosszú folyamat fontos első lépéseként, amely a közoktatás válságára reagál, de az intézkedések már évekkel ezelőtt szükségesek lettek volna ahhoz, hogy a tanári pályát vonzóbbá tegyék és a pályaelhagyást megállítsák. Ahhoz, hogy a béremelés sikeres és tartós eredményeket hozó intézkedés legyen, arra van szükség, hogy a szakszervezetekkel és szakmai szervezetekkel végre leüljön a kormány érdemben tárgyalni – hangsúlyozta a szervezet. Végül kiemelték:
fontos, hogy a kormány ne ellenséget, hanem a korrekció lehetőségét lássa bennük, mert csak ez jelenthet garanciát az anomáliák csökkentésére.
Érdekli a pedagógusbérek kérdése? Regisztráljon rendezvényünkre!
A Klasszis Média Lapcsoport negyedik évfolyamába lépett rendezvényének idei harmadik, február 14-ei online eseményén Nagy Erzsébettel, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) ügyvivőjével beszélgetünk arról, hogy mi az igazság a pedagógusbérekről. Részletek: