Kosztra Gábor matematika-történelem szakos tanár 2008 óta dolgozott a budapesti Vörösmarty Gimnáziumban, aki nyilvánossá tette lemondó nyilatkozatát a Facebookon.
Mint írja, lemondásának nem oka a munkájának minőségét és értékét véleménye szerint nem tükröző alacsony bére, sem a nagy munkaterhelés, sem a sztrájktörvény módosítása. Bár hozzáteszi: a mostani tiltakozásokban sem sztrájkolóként, sem polgári engedetlenkedőként nem vett részt.
De a kormányalakításkor rossz érzéseket keltett benne, hogy a Belügyminisztérium alá került az iskolája fenntartása és az egész ágazat.
"Ennek üzenet értéke aggodalomra adott okot" - írja posztjában.
"A polgári elégedetlenkedőkkel szembeni erődemonstrációt sem tartottam helyesnek. A polgári engedetlenség egy olyan eszköz, melyhez egy adott közösség végső kilátástalanságában nyúl. Ha nem is azonosulunk azzal, meg kell értenünk, hogy a cselekedet mögött sokszor nem a törvények nem tisztelete és az emberre bízott feladat szabotálása áll. Épp ellenkezőleg, azért nyúl ehhez az eszközhöz, mert azt érzi, hogy a feladatát nem tudja megfelelő színvonalon ellátni, a rábízott értékeket nem tudja megfelelő módon képviselni".
Az is elfogadhatatlan volt számára, ahogy a Kölcsey Ferenc Gimnázium tanárait utcára tették a tanév elején, majd november 30-án újabb kollégáit távolították el munkahelyükről érdemi előzmények nélkül.
"Tudomásom szerint az MTI hamarabb tudott a tanárok eltávolításáról, mint a tankerületi alkalmazottak, így nem vagyok arról sem meggyőződve, hogy az államtitkárságon tudtak erről a döntésről" - mutat rá egy újabb ellentmondásra.
"Lemondásom fő oka tehát szakmai. A Belügyminisztérium fenntartása alatt lévő iskolák felé támasztott pedagógiai módszerekkel kapcsolatos elvárásoknak én nem tudok és nem is kívánok megfelelni. Az Önök döntéséből sugárzó arctalan pedagógiai módszert, mely az erőre alapoz, mindezt következetlenül, soha nem leszek képes magamévá tenni" - jelenti ki Kosztra Gábor.
Levele végén kijelenti, hogy lemondási ideje lejárta után határozatlan ideig nem akar részt venni a magyar oktatás Belügyminisztérium által fenntartott részébe. Véleménye szerint ahogy tömeget oszlatni nem lehet kooperatív csoportmódszerekkel (ami az oktatásban igen hatékony), úgy az oktatást sem lehet tömegoszlatási módszerekkel rendbetenni.