3p

Minden idők legtöbbet streamelt zenéje lett a nyár slágere, a Despacito. Igaz, a Youtube-on valószínűleg a nyár végéig várni kell, hogy detronizálja a Gengnam style-t. Más kérdés, hogy a videómegosztón elért nézettség nem jár pénzesővel.

Az online tér sokak számára a szórakozás egyik legfontosabb terepe lett. Egyre többen vannak, akik ha nem is fordítanak teljesen hátat más csatornáknak, mint például a tévé, de jelentősen csökkentik az azokkal töltött idejüket. Számukra a médiafogyasztás egyre inkább az interneten valósul meg, legyen szó vizuális vagy zenei élményekről. Valószínűleg az egyre nagyobb tömegeknek is betudható, hogy a nyár nagy slágere, az egyébként néhány helyen "tizenkettő egy tucat"-ként értékelt latin dal, a Despacito elképesztő streames értékeket ért el.

Luis Fonsi és Daddy Yankee dalát fél éve jelentették meg, és ennyi idő elég volt ahhoz, hogy 4,6 milliárd alkalommal játsszák azt le online. A dal eredeti és Justin Bieberrel előadott változatát a két legfontosabb fórumon, a YouTube-on és a Spotify-on elképesztő mennyiségben fogyasztják világszerte, de a streamelt dalok rangsorolásába a kisebb platformokat is számba vették. A két videóklip együtt 3,1 milliárd megtekintésnél jár a YouTube-on, ami összességében ugyan rekordot jelent, ám az eredeti verziónak még néhány hét biztosan kell, hogy a vitathatatlan bajnok legyen. Ehhez a 2,93 milliárd megtekintést elérő Wiz Khalifa dalt, a See you againt kellene megelőznie.

Ettől alig marad el 2,904 milliárd megtekintéssel a hosszú évekig csúcstartónak számító zenei videó, PSY 5 évvel ezelőtti sikere a Gangnam style. Ezektől van egy hajszállal lemaradva a Despacito, amely 2,66 miliárd letöltést ért el. Bár történhetnek váratlan dolgok, de már az lenne a meglepetés, ha nem jönne  össze a trónfosztás. Az eddigi trendek alapján ez még a nyár folyamán be fog következni.

A legnagyobb zenelejátszó platform a Spotify esetén a latin sláger az 1 milliárdos szinten van túl immár 100 millióval. Igaz, ebben az esetben is az eredeti és a Justin Bieberes mixről, vagyis kvázi két számról beszélünk. A rekord kapcsán mind az előadók, mind a mögöttük álló kiadó, a Universal Music vezetői meglehetősen elégedettek és büszkék az elért teljesítményre.

Mindenesetre a lejátszási csúcs a slágerlistás helyekben is tükröződik, hiszen az amerikai Billboard Hot 100 rangsort tíz héten át vezette megszakítás nélkül, ahogy a briteknél is 9 hétig király volt. A latin zene iránt értelemszerűen fogékonyabb spanyol slágerlistát viszont 17. hete vezeti. Luis Fonsi dala minden más zenei videónál gyorsabban érte el a milliárdos szintet. Ráadásul ez az első spanyol nyelvű dal, amely vezette a Spotify Global 50-es és a Billboard Radio Songs listáját is.

Az elképesztő érdeklődés önmagában azonban nem biztosítja az anyagi sikert is. A már említett PSY esetében például hiába volt a Youtube-on közel 3 milliárdos nézettség, a korábban megjelent hírek szerint ez még félmillió dolláros bevételt sem hozott. Vélhetőleg a részben fizetős szolgáltatást nyújtó Spotify-tól ennél több pénzt kap majd a kiadó és az előadó. A legnagyobb üzletet viszont egyértelműen az online áruházak jelentik, ahol a rajongók fizetnek a kedvenc dalaik letöltéséért. Noha mind az Apple (iTunes), mind a Google (Play) részesedést kap az értékesítések után, borítékolható, hogy sokmilliós fizető rajongó szurkolta le az egy dollár feletti (az eredeti dal 1,69, a remix 1,29 dolláros) árat. Ez pedig mind a Universal, mind Luis Fonsi számára milliós bevételt jelenthet.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!